Christmas Madness !



Så har även denna helgen passerat i rekordfart! Det är helt otroligt. Inte en lugn stund på hela helgen, men det är bara roligt, precis som det ska vara så här en vecka innan jul!

Vi har haft fina vänner här på lite lek och mys och mat. Julshoppat som aldrig förr, haft lite mer besök och handlat ännu lite mer! Igår åkte jag utan man och barn en sväng till Lidköping, för att verkligen försöka fixa det sista. En snabbtur sa jag att det skulle bli, som ändå slutade på cirka 3½ timma. Så blir det när det är mycket folk ute, som har samma mål som mig!

Fjärde advent var det igår också, så nu brinner alla fyra ljusen så vackert. I min lilla adventsljusstake har jag fått byta ljus en omgång redan, och imorgon blir det nog så igen. Vi tänder ofta ljus här hemma och gottar oss!!

Idag ska jag och min man till banken. Hua. Det är inte det roligaste jag vet att prata räntor och bindningstider osv.... Vi har ingen aning om hur vi ska göra. På banken kan de ju heller inte säga *Gör så här' utan de måste ju pratar för och nackdelar med både bindning och rörligt. jag kommer inte komma därifrån något klokare än innan är jag rädd för, men vem vet. Jag kanske blir förvånad!?

Nu är det dags för en otroligt sen frukost här hemma hos oss. Klockan är 9,15 och vi sov säkert till 8,00 idag! Oj va sent, men OJ! va skönt! Mer julgodis står på schemat idag också.....


Lite glassmys i soffan innan det blev sängen för de minsta!


En förhoppningsvis mätt och belåten mamma =)

Det är med lite vemod jag ser fram emot julhelger som drar igång på fredag. Inte det att jag inte tycker det är underbart med jul, snarare det att tiden går så otroligt fort. Det är ju nu innan man ska njuta och ta vara på allt det mysiga som sker, och så klart även under helgen. På annandags kväll, känns det redan lite tomt, det måste jag erkänna. Tänk om julhelgen kunde ha några fler dagar att bjuda på! Eller hade det då kanske istället blivit segt och tråkigt ?!

Förresten har jag länkat till en ny blogg idag! 'Älskar fika' !!! vem blir INTE sugen på att läsa den ?! Just det =) Läs och frossa i mysiga tillställningar och mumsiga recept!

Ha en fin måndag, det kommer vi ha!
/M

Kommentarer