Friday I'm in LOVE!

Fredag igen. Härliga dag, härliga fredag! Ljusen är redan tända överallt och frukosten ska jag alldeles snart duka fram. Vi har myst i soffan tillsammans med bollibompa nu på morgonen. Fredag morgon är bäst! Ingen stress, ingen förskola bara mys.

Idag ska jag klippa mig! Äntligen! Idag ryker det mycket hår igen! Hoppas jag, om jag inte fegar ur=) Det ska bli skönt att fräscha till mig lite så här innan jul! Det var ett tag sedan nu. Sedan ska vi till finaste vänner på lek och mys. Som vi längtat! Och som min vän uttryckte sig, alla får träffa någon de tycker om !! Och det är ju bra! Det är ju bäst!

Imorgon vankas det jobb för mig. 10-13 så det är lite lagom. Då har vi ju hela dagen kvar efter jobbet. Vi ska köpa gran tror jag. Dra med barnen i pulkorna bort till stället där vi brukar köpa gran. Dricka lite glögg, äta lite pepparkakor och välja och vraka bland alla ståtliga gröna träd. Nu sätts beslutsångesten på prov igen =) Grannen kommer in lagom till tredje advent !

Min man ska på grabbkväll i kväll, så jag och barnen ska mysa hemma själva. Tv-mys i soffan och godis är beställt. Det ska bli mys, men allra bäst vore det så klart om vi var alla fyra!
På söndag var det ju dags att fira farmor! Lunch kalas blir det, och det passar oss perfekt, för efter det styr vi ju kosan mot ett juligt Liseberg. Hoppas nu på att temperaturen håller sig över -15 grader i alla fall. Annars blir det bra kallt. På med termobyxor och dunjacka =)

Nu ropar frukostmagen efter mat. Det är en av de mysigaste stunderna på dagen när vi sitter och äter frukost med tända ljus och pratar massor! Underbara fredag, underbara barn!

Kommentarer