Haircut och MYS !!

Vilken underbar helg det har varit, och fortfarande är!
I fredags var jag ledig, och spenderade en timma på VaraFin. Helt ovetandes om hur resultatet skulle bli gick jag 60 minuter senare därifrån MER än nöjd! Jag ville kapa av det. Men fegade ur, halvvägs, haha! Som ni ser =) Nej då, jag hade tänkt ännu kortare men vågade inte riktigt. Givetvis fixar min underbara frisör det toppen så jag är supernöjd!! Nästa gång kanske det blir ännu lite kortare. Underhåret i bak och på ena sidan är näst intill snagg, hihi. Riktigt nice, eller vad tycks ?! (lite flummigt att ta bild på sig själv, men vad gör man inte?!)




Lördagen började jag på jobbet. Det var massor med folk i butiken, och julstämningen är på topp! Julmusik och glögg och massor av shoppingsugna människor kan sällan bli fel. Tre timmar senare stängde jag ner och åkte hem, och då väntades middag hemma, sedan tog vi alla på oss termobyxor och overaller och drog iväg och köpte gran! Barnen fick åka bob och pulka =) Första granen vi tittade på var kanonfin, så den blev det. Lite glögg och pepparkakor senare drog vi hemåt igen. Då var det räserkörning som gällde. Hemma och i lekparken. Jag undrar just vem som hade roligast. Jag och min man som fick åka bob, eller barnen ?! Många skratt blev det.


Jul i Äppelboden


Lillasyster på vår egen pulkabacke!

Senare hörde vi det ryktas om en tomte i Emtunga. Vi skyndade in, tände lyktan och rätt var det var, lunkade tomten förbi och kikade in genom fönstret. jag ger mig sjutton på att han var ute för att titta så barnen är snälla så här några veckor innan jul. Det måste ju varit hans syfte ;) I alla fall tror våra barn det är så. Och storebror var inte sen med att tala om att han är snäll! 'Vi ses på julafton' ropade han och vinkade nöjt till tomten som lunkade iväg. Som en ren tillfällighet tittade mormor och morfar förbi. Jag värmde glögg och vi satt och myste i köket, med glögg, pepparkakor och knäck!!

Kvällen spenderade vi i soffan, först med barnprogram, sedan med fruktsallad och film. Barnen somnade tidigt, och så även vi. Men vilken mysig lördag vi haft!
Idag är det andra advent och ljus nummer två brinner fint. Vi är alla fyra nyduschade och lillstrumpan sussar gott i sin säng. Min man ska precis gå ut och sätta upp girlanger på altanräcket, jag ska blåsa håret, och storebror leker för fullt. Sedan är det kalasdags hos farmor lagom till lunch.
Eftermiddagen och kvällen spenderar vi på ett juligt Liseberg!!! Precis så mysigt som andra advent ska vara!!!!



Ha en fin andra advent, för jag lovar, det kommer vi ha!
/M

Kommentarer

  1. MEN GUD VA SMAL DU ÄR GUMMAN!!! GRATTIS!!!!!! Hoppas ni har det bra i adventmyset, det har vi!! Saknar er, vi måste ses snart, om inte annat efter jul!!! KRAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar