Julafton - i bilder -

Julhelgen gick förbi fortare än jag någonsin kunde ana. Det är väl så när det är något man mycket ser fram emot. Ändå är det ju i dagarna tre man kan njuta. Julaftonsmorgon startade med två mycket förväntansfulla barn här hemma. Så klart ville de ner med en gång, för att se om tomten kommit ihåg att lägga i paket i deras julstrumpor som hänger på öppna spisen. och visst hade ha kommit ihåg. Och inte bara det, han hade ju även lagt en mängd klappar under granen också. Vilken lycka! William fick strumpor med Blixten McQueen och en bil, även den från 'Bilar-filmen'. Alice blev väldigt nöjd med sitt fina pussel och sina strumpbyxor. Givetvis hade vi en liten kartong med chokladhjärtan också som vi smaskade lite på tidigt på morgonen!











Efter allt mys på morgonen var det liksom dags att ta tag i dagen. Halv två skulle vi äta här hemma hos oss, och då skulle vi inte bara vara fyra stycken längre, utan 16. SÅ det var bara att dra igång. barnens kära mormor och morfar var här tidigt och hjälpte till, så närmare två, när alla slutit upp, kunde avnjuta ett fantastiskt gott julbord, med alla läckerheter, och mer därtill tror jag.





Efter alla ätit upp, några tittat på Kalle Anka, så tog vi fram kaffe och lite julgodis. Någon började prata om tomten, och William blev väldigt spänd och förväntansfull. Han väntade och väntade, och tittade ut genom fönstret. Tillslut såg han honom! Där ute, med sin stora käpp och sin ringklocka! Gissa vem som blev glad !? Kom in tomten! Självklart var vår lille nisse, dagen till ära, Tomtens nisse. Han hjälpte honom troget att dela ut alla paket till rätt person, och hade koll på läget. Innan Tomten skulle vidare fick han så klart en bamsekram och ett eget litet paket att ta med sig hem. Nu var det bara att köra vidare. Tomten hade ju inte riktigt tid att dela ut alla de hundratals med klappar som låg och väntade under granen, så Ida och William skötte det hela exemplariskt. Ända tills sista paketet var utdelat väntade vår goding med att börja öppna sina. När sista klappen nått sin mottagare, lyste det i Williams ögon och det var dags. Alice var först inte jätte förtjust i tomten, men här ska tilläggas att vi fick gå upp och väcka henne, för att hon inte skulle missa honom. Men ju längre tiden gick, desto mer accepterad blev han av henne =)











Resten av kvällen spenderades av julklappsöppning, städning av tusentals kartonger och pappersbitar, julgodis, julklappsleken och tv-tittande. Hur mysigt det än är med jul,. så framåt småtimmarna blir man ganska trött, i alla fall jag. Det är en lång dag, med mycket spänning och lite nervositet, även om jag nu är vuxen! Självklart fick jag de finaste klapparna också. Boken Varför Gråter Inte Emma? Fick jag av mina föräldrar. jag och min man fick en mycket bra bok av dem också där man i stort sett kan hitta svar på allt, tillsammans med en summa pengar. jag fick en berlock till mitt halsband med Alice namn ingraverat, så nu har jag Johan, William och Alice i min kedja. jag fick också en vit fin liten sak, en XPERIA telefon! halsduk, vantar och två fantastiskt fina teckningar, av två fantastiskt fina barn!



Tack alla ni som var med och gjorde vår jul helt fantastisk!

Kommentarer

  1. Hahaha! Jag tror bestämt att jag också har kramat den tomten i år som kom till er........

    SvaraRadera

Skicka en kommentar