Mitt i veckan!

Onsdag och mitten på veckan är nådd. Vi har precis ätit frukost och myst. Storebror är hemma från förskolan idag för han är så hostigt. Det är redan lite bättre än i natt och tidigt på morgonen, men det är lika bra att hålla honom hemma så han kan gå imorgon! Då är det ju sista övningen inför luciafirandet =)

Idag är det jobb för mig igen. Klockan 12-17. Lite lagom så där. Jag hinner koppla bort hemmets alla sysslor ett tag, men jag hinner också börja längta!
Bästa mormor och morfar kommer hit vid 11,00 och ska vara med barnen tills min man kommer hem, runt halv fem. Tack för att ni finns, och för att ni alltid ställer upp !!! Vi hade inte klarat oss utan er <3

Ikväll är det planering av kommande dagar som gäller. Hur vi ska lägga upp allt praktiskt för att hinna med så mycket vi vill innan det är jul. Det ska fixas i källaren, organiseras och struktureras, göra i ordning ett överraskningsrum (!) rensas i garderober på nedervåningen och de sista klapparna ska handlas, julmaten likaså, det stora julstädet måste ju ta plats också tyvärr, och så ska vi hinna baka julgodis och bara få vara lite. Njuta av adventstider och att det är underbart fint ute!

I söndags var vi och firade farmor, och sedan åkte vi till ett sagolikt Liseberg!
Underbart fint var det och barnen och vi njöt. Hade min systerdotter med oss också, så även hon fick äran åka lite karusell =) Väl på plats träffade vi fina vänner och lyckades tajma in några åk även med dem ! mer bilder kommer förmodligen senare !



Nu är det dags att sätta på mig ansiktet och fixa håret =)
Ha en fin onsdag, det har vi !
/M

Kommentarer