The time has come

Nu är det nära. Jag har massa småsaker kvar att fixa, men jag hatar att stressa. Så det tänker jag inte göra idag heller. Jag ska mysa runt, fixa det här hemma som ska fixas, mysa och lyssna på julmusik =) Barnen myser och jag tror bestämt de också känner att det är nära. Morgonmackan fick de äta inne i soffan idag, för att ha det lite mysigt. Lillasyster låg på golvet på mattan med storebrors stövlar och åt sin macka och tittade på TV. Jag sa inget.
Storebror satt på soffkanten, där vi annars inte sitter, och åt sin macka där. Jag sa inget.





När jag vek upp den stora röda fina duken som barnens mormor så vänligt strök åt mig igår, tittade William på mig och gav mig ett stort leende. Han vet var som är på gång. Och han älskar det! Han älskar när människorna han älskar kommer hit, nästan alla på en och samma gång.



Jag är extremt nöjd med alla mina julklappsinköp i år. Speciellt nöjd tror jag att jag är med klapparna till min man. I år har jag verkligen lyckats att köpa saker han behöver och komma bli glad för, och han har ingen aning om något! Det känns gott i hjärtat. Jag älskar så klart att få paket på julafton, det ska jag inte sticka under stolen med. Men än mer ÄLSKAR jag att ge!!! Det är en sådan otroligt härlig känsla att hitta de där perfekta klapparna och se glädjen i ögonen på de människor man älskar, som öppnar ! Det slår allt !

Nej, det var om jag skulle börja ta tag i dagens alla små bestyr. Vi ska alla tre här hemma hoppa in i duschen en halvtimma nu. Sedan kommer barnens kusin här, jag ska klippa honom lite. Mycket ska göras idag, så det är väl lika bra att dra igång.

Förresten hade jag en kanondag på jobbet igår! Massor med folk och mycket att göra, det är underbart med sådana dagar!! Å just det, jag har fått MIN FÖRSTA LÖN!!! på länge, haha! Det var så roligt och bra! Sedan har jag fått julklapp av företaget också!!! En stor låda med massa godsaker!! En 'Bondmoran' en 'Port salut' båda från Gäsene Mejeri. En gräddost från Wernersson, en Blåmögelost också den från Wernersson. Närproducerad marmelad, små söta knäckebitar, en osthyvel och en ljuvlig strut från Åre Choklad!!!

Sedan fick jag även en påse från med massor av müsli, mjöl, brödmix, pepparkakor, kex och annat roligt! En fin bukett med underbara tulpaner också! Gud, det är så värdefullt för mig och jag känner mig så glad!!!!!!!!!!!!!! TACK TACK TACK !!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha en fin Dan före Dopparedagen !! Det har vi, jag lovar!!

Hörs vi inte innan, så har också en fantastisk jul! Njut av god mat, varm glögg, fina klappar och framförallt, njut av varandra, av att ha de ni bryr er om hos er. Ge dem ni älskar den allra bästa av alla klappar - Tala om det för dem ! Att ni älskar dem !

/Mariah

Kommentarer

  1. Hoppas ni får en fantastisk jul. Håller med dig fullkomligt om den glädje och värme man känner när man ser sina nära och käras glädje i ögonen när dom öppnar sina paket. Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Ha en fantastisk dag imorgon. Du får dela ut kramar till alla från mig med!!!
    Puss, ser fram emot annandag med er <3 Love you!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar