Julplaner

Torsdagar är en härlig dag! Det vankas ju snart helg och ikväll är jag ledig 5 dagar framåt =) Så detta är min mysdag! Jag har fått gjort en hel del på morgonen. Häng upp tvätt, skalat potatis, rullar egna köttbullar, packat köttfärs och fryst in och plockat i köket! Nu ska jag snart bege mig iväg på 5 timmars jobb. Lite lagom!

har också börjar skriva upp vad som ska fixas inför julen, så inget glöms bort. Julafton firas här och vi kommer behöva lite hjälp, så snart ska arbete delas ut!
I veckan fick vi veta att det inte blir något julfirande på juldagen som vi brukar. Beroende på olika orsaker, men va tråkigt! Jag blev så ledsen! En dag som är så mysig och som vi och barnen ser fram emot. Men så är det. Det ska passa alla, och kännas bra för så många som möjligt. Och det blev så här i år =(
Vi får väl starta något eget här i Emtunga! Lite småplaner finns redan som vi pratat om så nu återstår att se hur det blir =) Härligt ska det bli i alla fall! Tur att vi träffar nästan alla på julafton....

Storebror är på förskolan och snart kommer mormor och morfar hit igen! Lite lagom att jobba några timmar på eftermiddagen! Det är ju så mysigt, och härlig julstämning på jobbet!
Nu ska jag sätta på potatisen, och sedan ska jag och lillstrumpan läsa bok!!

Ha en fin tooooooorsdag! Det har vi!
/M

Kommentarer

  1. Ja, så är livet - det blir inte alltid som man vill och tänker - ibland måste kroppen få säga ifrån och kanske styra över viljan. Tråkigt - kanske det, men vi ses ju ändå - och "Farmor och Farfar" gör så gott De kan för att kunna träffa alla i familjen. Det är jag 100% säker på!
    Må väl och krama familjen.
    Chrille

    SvaraRadera
  2. Å det är jag också säker på! Men ledsen blev jag ändå och endast för att juldagen är en fin dag som vi alltid ser fram emot..... Känslor går ju inte att styra över...
    Men nu ser vi fram emot julafton! kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar