Tre av fyra...



En lite dålig bild men det tredje ljuset brinner nu även det så fint så här på morgonkvisten.
Måste ju mysa till det så här tidigt på morgonen jag och barnen. Min man sover ännu. Han var på julbord med jobbet igår. Det blev visserligen inte så sent, men ändå. Halv tolv tror jag att han var hemma. Inte så där jätteexhalterad över julfesten. Cirka 800 sittande matgäster, och senare på kvällen släpptes ett stort antal gäster in för enbart fest. En rolig grej kanske tyckte han, men som väldigt många andra på företaget kändes det lite opersonligt och för stort. Maten var ok, men inte så mycket mer. Inte direkt juligt heller tyckte han och inget speciellt. Lite synd. Så halv tolv lämnade han tillställningen, och då var han ändå sen, jämfört med andra kollegor.
Men lika glad är han nog för det idag.

jag och barnen var alltså själva hemma och tittade på en ny Postis Per film. Efter en liten turbulent stund med lillstrumpan som trots sin extrema trötthet vägrade sova, gick vi alla tre upp till min säg och la oss vid halv nio. Där myste vi med tv'n tills de båda kottarna sov. Jag tittade på sista avsnittet av 'Så mycket bättre' och sneglade sedan på SATC tills mina ögon inte orkade mer.

Halv tolv vaknade jag till av att min man pussade mig god natt.

Trodde kanske inte att barnen skulle vakna strax efter halv sju idag, hihi, men de blir väl trötta tidigt ikväll istället. Idag ska vi baka julgodis med fina vänner. en tradition som hållit i sig i ganska många år nu och det är mysigt. Jag har lite pepparkaksdeg kvar som jag tänkte de stora barnen kunde roa sig med en liten stund. Det räcker nog innan de tröttnar!

Vi brukar ta in granen vid tredje advent, men det blir nog inte så i år. Först så hinns det inte med, och sedan känns det liiiite tidigt. Det är ju nästan två veckor kvar till den stora dagen. Så nej, granen åker in på torsdag tror jag, så klär vi den då och den står fin lagom till helgen! För det är ju så mysigt. Paketen kommer tomten först med på kvällen den 23:e !!!
Nu ska jag mysa innan det är dags att koka ägg.

Ha en fin tredje advent, för vet ni, det kommer vi ha!

Kommentarer