Varför gråter inte Emma ?

Årets sista dag. Lika bra att göra den så bra och mysig som möjligt! Vi började dagen med en mysig frukost, och sedan tog vi på oss overaller och termobyxor och gav oss ut i det sköna vädret. Alldeles lagom att vara ute i ett par timmar. Medan vi tog oss en tur med bobbarna ner till hästarna, så fick pappan och min systerson klättra upp på garagetaket för att skotta undan all snö. Vi har ett ganska stort garage, med ganska så mycket snö på. Men med gemensamma krafter blev det snabbt klart. Lite fika och värme inne efter några timmar, så känns det nu riktigt skönt att bara sitta här och gotta sig!











Vi ska nu slappa lite, äta lunch och sedan duscha, varmt och länge. Sedan är det dags att förbereda sig inför kvällens festligheter. Jag ska greja med håret länge idag, i lugn och ro hade jag tänkt. Klänning och klackar ska på och naglarna ska målas lika röda som jag tänkt att läpparna ska bli ikväll =) det är ju bara nyårsafton en gång om året!

Tror jag ska läsa mer i min bok Varför gråter inte Emma nu snart när Alice sover. ag började igår eftermiddag och hade svårt att sluta. En tredje del av boken läste jag och jag grät hela tiden. Precis hela tiden. Vilken hemsk historia, men va skönt att få veta känslor och tankar och sorg som snurrade kring den drabbade familjen. Och Maximilian och Saga, vilka underbara barn de är. Både här på jorden, och uppe i himmelen med sin gammelmormor! Läs boken!

Nu är det dags att läsa känner jag! återkommer!
/Mariah

Kommentarer

  1. Den boken vill jag låna sen! Kan inte förstå att andra personer kan gå in och förstöra familjer!!! Skrämmande!

    Ha en riktigt fin kväll!!! Njut av de Dina som om varje dag vore den sista, livet går inte i repris! Så ses vi 2011! Varmaste kramarna och blötaste pussarna <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar