Fånga dagen !!

Vilken dag jag har haft! Barnen lämnade jag klockan 9,00 på förskolan. 'Inte åka mamma' sa Alice idag. Hon var inte ledsen, men ville nog bara att jag skulle veta.
Vem vet, kanske skulle jag stannat ?!
Hon följde så klart med fröken och William in och vinkade i det stora fönstret och slängde mig massor av slängpussar! Givetvis gjorde jag det samma !!! Mina små guldklimpar!

När jag kom hem igen väntade en sen frukost och dagens tidning. Hux flux va klockan nästan tio och det var dags att sätta igång med det jag skulle hinna med innan klockan slog 12,15 och det var dags att hämta barnen igen. Jag har fått tvättat, strukit massor av skjortor till min man, bakat muffins och fyllt upp frysen med, strukit och bytt gardiner i köket, skruvat isär ett skoställ som ska målas ikväll, rensat och städas i barnens garderober, och.... nej just det, det var nog allt.

Skulle hunnit in till Colorex och köpt en rulle tapet, men det får bli när kära mannen kommer hem. Vi ska ändå ha kvalitetstid och fika i Vara i eftermiddag.
Jag känner att jag har lite smått kvar som jag vill göra innan jag börjar jobba. Så om måla skostället då, och hatthyllan. Sätta upp tapeten i hallen, och köpa tyg och klä om köksstolarna. Tyget ska jag och kära mor åka och köpa imorgon och jag hoppas hon hinner hjälpa mig att klä en eller två stolar så jag lär mig, så vi kan fördriva eftermiddagen med det sedan =)
På fredag kväll tror jag vi flyttar om i hallen och river lite tapet. Jag hoppas det i alla fall =)


På fredag
kommer äntligen efterlängtade vänner hit! SOM VI SKA LEKA ! Och fika förstås. Nu har magsjukan förhoppningsvis härjat klart så vi kan ses utan hinder =) Som vi längtat! Nu ska vi börja göra oss redo för halv fem när Johan kommer ska vi åka in till Vara. Pannkakor och chokladbollar blir det så klart! Mums! Ikväll blir det fruktsallad här hemma, och mästerkocken på tv, efter halv åtta hos mig !

Jag är tillfreds med livet just nu, jag får gjort massor, barnen trivs på förskolan, jobbet börjar nästa vecka och jag älskar min man och våra barn! Just nu kunde nog inget varit bättre !!!!!!!
Lite gamla bilder får vi njuta av, då jag inte varit så flitig med kameran de sista dagarna. Det händer ganska mycket på ett år =)

Förresten så vill jag skicka en tanke och en extra kram till en vän som har det lite tufft just nu. Lite med jobb och lite ledsamt runtomkring henne just nu. Jag tänker på dig <3

Jag tror jag avslutar dagens inlägg med klyschiga:
Fånga dagen ! Det ska jag göra.











Kommentarer