A Million things !

Nu sover min lillskrutta gott i sägen! Äntligen är vi lite i fas igen med tider. Det är mysigt att ha barnen upp på kvällarna och sova gott på morgonen, länge. Men va skönt det är med lite 'egentid' för mig och Johan efter klockan 19-20 si så där. Hellre stiger jag upp vid halv åtta! Idag ringde min käre man hem 8,08 och väckte oss, vi bestämde det igår så vi inte skulle försova oss =) Det blev bra stressigt att hinna med allt tills klockan slog nio och William skulle infinna sig på förskolan. Tänk när jag ska börja jobba!!! kära nån. Nu åker jag i stort sett i nattmössan bort och lämnar honom, haha! Nej ändring på torpet! 7,30 ska vi vara uppe och frukosten dukas fram 8,00 hos familjen Lundell !

Vi har massor av smågrejer planerat fram på veckorna! I eftermiddag ska vi till underbara vänner och leka och fika. Jag ska vara hemma med Alice och de stora grabbarna medan mamman där tar mig sig lillkillen till läkaren. Sen imorgon ska vi äntligen hem till vår vän i Vara och besöka hans nya lya! Spännande! Hm, en inflyttningspresent hade ju inte suttit fel ?!? måste fixa !! Sedan på fredag ska vi ha fredagsmys med min systerdotter som kommer för att sova över. På lördagen vankas det bad igen på förmiddagen!
Kvällen ska vi spendera med god mat, gott vin och fina vänner som ska förgylla vår kväll. Toppen!
Söndagen är lugn och skall så förbli. Jag ska måla ett skoställ och en hylla vit, som ska komma upp i hallen nästa vecka hoppas jag! Vi ska göra om!!!! Det komma bli SÅ bra !!!!

På måndag är stora dagen för Alice! Då är det dags för förskolan. Tänka
sig! Kära nån, hur ska jag klara av att lämna henne. Hon är ju liksom min minsta, min lilla bebis. Hua!!!!! Nu vet jag dock, att hon är i tryggt förvar både av förskolan, barnen men också av storebror! Den känns skönt. De kommer vara en trygghet för varandra! Men köra nån va tiden går fort. I februari när hon börjar på riktigt är hon1 år och 8 månader! Dags att börja planera 2-års kalas ???

På tisdagen är det dags att åka på shopping med kära mor och barnen till Ullared!!!! vi ska shoppa i dagarna två, tänka sig! jag ser fram emot det enormt mycket !!! Det var ett tag sedan vi var där nu, och denna gången är det inga julklappar som ska handlas. Så himmla skönt! Tror jag bara ska handla roliga grejer denna gången =) Å så lite tvättlappar så klart !


Igår förresten så åkte 'datarummet' ut från lekrummet! Vi har ju perfekt plats på hallen på vår övervåning, så här hyste vi in diverse datamöbler, det blev ju bara kalasbra! Att vi inte tänkt på det tidigare. lekrummet utökades ett par kvadrat meter och mer leksaker får nu plats, haha! Nu är som sagt hallen nästa projekt, sen lillstrumpans rum och sen källare och trappan !!! Jippie ! det är roligt att ha lite att pyssla med!

Nej, nu ska jag röja undan lite innan det är dags för oss att bege oss iväg. Ska
ha en stund i soffan med Morgan Allings bok 'Kriget är slut' ska börja med den idag!

Förresten, tips på inredning/tapeter till en liten tös på blivande 2 år (i juni) tas tacksamt emot! Det ska inte vara för tjejigt. Alltså inte bara rosa. Rosa får gärna vara inblandat på något vis, men inte bara. Grönt är fint och likaså turkos och lila! Hennes säng är nu vit, och när hon får en nya är den också vit. hyllan och garderoben är vita! Jag vill ha tips!!!! Här är två jag fastnat för !







Ha en fin onsdag, det lär vi ha!

/Mariah

Kommentarer

Skicka en kommentar