Rörande SMS och vaddå datanördar ?!


Detta sms kom från min mans mobil vid lunchtid idag:
"Hittade bara detta nr och kanske är det till Johan, men då kanske du är snäll och skickar vidare? Hej Mariah! Att jag skulle höra av mig var nog inget du väntat dig! hur har ni det? Ville bara säga att jag läser din blogg och jag blir alltid så glad när jag kikat in där:) ............"

Sms'et fortsätter långt efter där jag slutar skriva här, men jag ville bara delge er den början av
det sms som fullkomligt gjorde min dag!
En liten människa där ute, har gjort sig besväret och sökt efter mitt nummer (hittade min mans!) för att skicka ett så fint och rörande sms till mig. Jag blir så glad =) Vi känner inte varandra direkt v
äl, men hejar så klart om vi ses på 'byn'. jag blev så otroligt glad, och uppskattar det mer än vad jag förmodligen kunde beskriva i mitt svar till denna fina människa.
TACK ett jätte TACK, för att du tog dig tid, och för att du valde, just idag att lägga den tiden på mig. Som jag skrev till dig så är det väldigt uppskattat, och jag önskar alla var som du ! haha, ja kanske inte i den mening att jag önskar att alla kommenterade min blogg, utan mer allmänt. Att alla vågade, precis som du, tala om!!!! Igen, Tack !


Förutom att läsa sms idag, har vi haft, och har fortfarande en väldigt lugn dag. William har i helgen inte varit pigg. Hög feber, huvudvärk, kräkningar och utslag, fick oss att åka in till KSS i lördags för att utesluta hjärnhinneinflammation. Tack och lov var det inte det, utan halsfluss och ett dåligt
allmäntillstånd blev diagnosen. Penicillin i 10 dagar gäller nu. Igår kväll blev han sämre igen, men hög feber och huvudvärk återigen. idag verkar det lugnare. han är inte alls som vanligt, men han är uppe, han leker och är med. Men det märks att det inte är riktigt bra. Imorgon blir en vilodag till hemma, och jag hoppas allt är OK tills på onsdag så han kan gå till förskolan som vanligt, för då börjar jag ju jobba....! Det viktigaste är nu att han mår bra och blir frisk.Inget är viktigare.

Jag och kära mor har idag klätt om två av sex köksstolar. Det tog sin lilla tid, men resultatet blev kanon! Det var välbehövligt att klä om dem, eller vad tycker ni ?! Kanske inte ser så farligt ut på bilden, hihi, men de var bra slitna. Känns som nya stolar!!! TACK mamma för hjälpen !!





Barnen spelar nu dator medan jag bloggar, det ser för härligt ut. Ibland tar de en paus och kikar lite på Bondgården som är på, på teven. Jag ska snart installera mig i köket för att fixa dagens middag. Fläskytterfilé med ädelost och klyftpotatis blir det idag! Ska bli gott. Sen är det solning och Zumba som gäller och senare, SOFFAN !!!

Ha en fantastisk eftermiddag och kväll, det kommer vi ha!
/Mariah

Kommentarer

  1. Å! Nu gråter jag! Så fint du skriver Mariah! Tack själv för att du förgyllt min dag. Jag blir glad varje gång jag kikar in här:) Hoppas lillkillen snart blir pigg igen o att vi hörs. Vill så gärna träffa er! Så fina stolarna blev!
    Stor kram Malin Kjellberg

    SvaraRadera
  2. Visst e väl sånt så roligt! Man känner ju sig så speciell på nåt vis! =)
    Stolarna blev kanon ju.. tänk ändå va relativt lätt de e att få äldre saker att se som nya ut! perfekt.. =)
    Kram på dig /Josse

    SvaraRadera
  3. Dina stolar blev så otroligt fina! =) Dina tankar om vänner eller så kallade vänner stämmer ju helt. Ibland är livet upp, ibland ner. Din blogg lättar upp min vardag iallafall, bara så att du vet! =) Är jag lite nere, kikar jag in en liten stund och får jättemycket energi från Dig. Lycka till med Allt!!! Tack så mycket för alla dina fina ord som förgyller! Kramar ps hoppas få se bilder på din "nya" hall sen....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar