Ja tack!

Lördag morgon. Ganska tidigt fortfarande. Klockan är inte mer än 7,45. Men jag är pigg, och lillstrumpan är pigg, de andra två sover sött fortfarande och ska nog göra så en timma till i alla fall! Jag håller på och tvättar och ska snart förbereda frukost. Lite senare ska jag iväg på en liten tur till Lidköping, själv! Har en 4-års present att fixa och så kanske jag behöver en present till. Till mig =)

Ja, alltså jag fick min första riktiga lön igår!!!!! Jag jobbar ju bara halvtid i och för sig, men den halvtidslönen är mer än vad jag plockat ut i föräldrapenning, och den tillsammans med lite från annat håll gör ju helt plötsligt att jag känner mig riktigt rik! Så ja tack, idag är jag värd en liten present!
Självklart kommer jag säkert hitta något till min underbara Johan också, jag brukar vara ganska duktig på det!

Halv tre ska vi på sötaste Majas 1-års kalas. Något försenat på grund av sjukdom, men vad gör det? Ett år har gått sjukt fort, samtidigt som det känns som att Maja varit här jämt! Det är galet det där med tidsuppfattning.
Sen efter kalaset är vi bortbjudna till goda vänner!Melodifestival och mat, lek och mys väntar. Det ska bli underbart härligt! Är väldigt förväntansfull på maten ska nämnas..... ;)
Imorgon styr vi kosan mot Göteborg, för 4-års kalas hos finaste Simon! Alltid lika roligt att barnen får träffa sina kusiner, och att vi också får det så klart =) Man måste ta tillvara på alla tillfällen som man kan!

Igår var min bror med familj här på eftermiddagen. Barnens båda kusiner som box i Växjö var här på sitt sportlov, och då måste de ju bara leka =) Så det lektes ordentligt, med ganska mycket olika grejer ska jag tillägga! Men de hade roligt, och vi också. Tacos hann vi med att äta och det smakade fint!

Nej, nu ska jag hänga upp tvätten, och sedan sätta på ägg!
Ha en fin dag, det lär vi ha!
/Mariah

Kommentarer