YES !



I mer än en bemärkelse kanske !! och NO! i en annan. Jag är SÅ förkyld, ont i bihålorna och huvudet. Har haft feber vid två tillfällen sedan i förrgår och mått allmänt dåligt. Så typiskt. Igår var en bättre dag. Vaknade 'bara' förkyld så vi spenderade förmiddagen med fina vänner. Lek och fika och precis så där underbart härligt som alltid. Inga förpliktelser, inga måsten, bara umgås och ha det gott. Det där uppskattar jag mycket. kvällen spenderades här hemma med fina vänner och deras goa kille. Vi åt gott och bara myste. En alldeles lagom fredagskväll.

Idag vaknade jag lie mer hängig givetvis. Bara för att det är UNDERBART väder ute, röjardag med korvgrillning på förskolan OCH jobb i 4 timmar. Men det är bara att köra på med Ipren och nässpray. Jag hoppas jag orkar igenom dagen. jag ska ju jobba imorgon också.....

Jag har faktiskt en del YES! att glädjas åt! Skatteåterbäringen blev bra i år också, nästan 6000 välkomna kronor kommer lagom till semestern! Det är alltid lika roligt. På ett sätt ett bra sparande som van verkligen inte kan röra!! Tjo ho, va roligt det var att öppna deklarationen =)

Vågen visar minsta hittills, och -20 kg står och knackar på och snart så!


Solen skiner och jag har 22 grader varmt i solväggen. Snödropparna blommar fint i trädgården och snart står en liten bukett på köksbordet!


Jag älskar min vårjacka och mina vårskor, och har en snygg vår att se fram emot=)


Barnen är så gott som friska, bara lite rinniga näsor nu, men det är milt jämfört med allt annat som varit! Nu är det bara jag som måste kurera mig....


Mamma är hemma från sjukhuset, visst, det blir 6 kämpiga veckor för henne, men det är vår i luften och förhoppningsvis blir hon lite gladare av det!!

Ja, det finns en del YES! just nu att glädjas åt! Och de ska jag bannemig suga åt mig! Jag har som vanligt fina vänner som jag försöker vårda på bästa sätt. Den underbara ringen jag fick häromdagen värmer mitt hjärta lite varje gång jag tittar på den =) Vilket blir ganska ofta för den sitter stadigt på höger ringfinger!

Nu ska jag försöka ta mig igenom några timmar på jobbet. Det kommer nog gå bra, men när man inte är riktigt kry, är det kämpigt. Men det är bara att bita ihop och tänka på solsken och våra fina barn! Då tar jag mig igenom allt!


Ha en underbar vårhelg, det ska vi ha!

/Mariah

Kommentarer