Redan....

Alltså ibland hänger jag inte riktigt med. Nu är det tisdag.
Igår gjorde jag ett gästspel på jobbet. Hade ett studiebesök som gick kalasbra. 12 intresserade besökare var hos mig i cirka 1,5 timmar. Företagspresentationen gick bra, jag var lugn och sansad och pratade i lagom tempo. lite svårt när man är förkyld, men det gick kanon. Jag kunde svara på nästan alla deras frågor, och det jag inte visste, tog jag givetvis reda på innan de for hemåt.
jag är nöjd, och jag tror bestämt att de också är det =)
En liten egokick och adrealinboost blir det så här efteråt.

Ikväll är det dags för ett besök till. Personalen på ett mysigt kaffehus i Lidköping kommer. Det ska bli trevligt. Det blir lite intimare med mindre sällskap, och lite mysigare, även om stora busslast också har sin charm!
Jobba kvällar så här är jag inte riktigt van vid. Missar min svågers kalas ikväll, men det må vara hänt en gång. Även imorgon blir det kvällsjobb. Så jag börjar nog vid tio, och är inte hemma förrän halv nio på kvällen tror jag. lång dag. Men det ska nog gå fint.

Helgen har varit mysig och fullt upp. Lite besök från USA, 2-års kalas, staketinköp och bygge för fulla muggar. Synd att vädret inte varit det bästa, och tyvärr ser det ju inte ut att bli direkt bättre framåt heller. Inte än på en vecka i alla fall......

Alltså vår kalender är galet proppad med grejer ända fram till semestern tror jag! Fick ett sms av en vän tidigare om ett datum för att ses hemma hos dem, med mat och mys, jag har inte kunnat svara än för jag måste dubbelkolla med min käre make och vi kan =) det är ju egentligen att angenämt problem... och vi ska nog få till det. Att få ett datum och en tid så där, passar så himmla bra, för då är det bara att boka in det och rätta sig efter det sedan!!! KUL! Jag återkommer till dig min käre vän, ikväll!

Nu är maten klar i köket! Ska proppa i barnen lite, sedan ta på dem kalaskläde och piffa till mig själv lite inför kvällens jobb!

ha en fin eftermiddag och kväll, det ska vi ha. Dock denna kvällen på olika håll, men så är det ibland. Jag hoppas på att vara hemma vid 20,00 lite dryg, strax efter i alla fall, så det är helt ok!

/Mariah

Kommentarer

  1. Hej Mariah,

    Va kul att Du hittade till mig på Trädgårdsgatan 6. Du är hjärtligt välkommen!
    Självklart får Du länka till min blogg från din, det är bara roligt.
    Själv känner jag på mig att jag kommer titta in här hos dig en hel del framöver också, gillar helt klart ditt krypin här på Ny dag nya möjligheter! =)

    Kram / Maria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar