What's up?!

Alltså det är ju skamligt. Inte ett inlägg på flera veckor. Jag tycker själv det är SÅ trist att klicka in mig på olika bloggar där inget händer! Jag vet det är kass! Jag har egentligen inget att skylla på heller, haha. Eller jo, Staket, solig sommarvärme, sol och bad, teater på förskolan, jobb och massa annat. Vi har sannerligen haft fullt upp. Tiden har flugit förbi, fullkomligt. Ibland längtar jag så enormt mycket, och ibland undrar jag vart tiden tagit vägen. Nu är det torsdag kväll, imorgon är det fredag. Vilket betyder lite ledigt igen. Det ska bli skönt. Låter ju också knäppt, jag har varit på jobbet två dagar denna veckan….! Men det finns inget i hela världen som jag uppskattar så mycket som tiden med min familj. Jag lever för dom och älskar dom. Kvalitetstid. Vi brukar nästan alltid se till att göra det bästa av vår lediga tid tillsammans. Oavsett om det är en dag på Mösseberg, sol och bad, eller bara hjälpas åt med trädgårdsarbete som måste fixas.

Igår var vi på fina Hannahs student! En lycklig studentska kom utspringande vid halv tolv på förmiddagen, vacker som en dag! Vilken underbar känsla. Jag minns tillbaka sååååå, det är tio år sedan vi tog studenten i ås! Återigen, tiden går så fasligt fort. Hela dagen var fantastisk. Härliga ungdomar som har hela livet framför sig. Hela världen sår för deras fötter och det är NU, precis NU som allt händer. Varje dag är ett steg i rätt riktning. Det är NU man ska passa på att prova det man alltid önskat, läsa det som man längtat efter, söka sig dit man känner. Man måste inte ha en plan redan nu för hur livet ska se ut, verkligen inte. Man kan inte styra över det i alla fall. Men man ska ha visioner, och drömmar!!

Hannah, din bästa tid är NU. Ta vara på den, gör det som du drömt om och våga! Våga ta dig an världen och alla dess utmaningar. Var inte rädd. Man lär sig av sina misstag och framförallt så växer man av dem. Utforska och fråga. Bli självständig och trygg, med medvetandet att din familj alltid står bakom dig. DIN TID ÄR NU! Och vi är glada att finnas längs din fortsatta resa! GRATTIS TILL EXAMEN!!!

Vi har under vår förra långledighet verkligen njutit! På onsdagen efter jobbet hade vi trevligt besök av mysiga vänner. Vi grillade och barnen lekte för fulla muggar. Torsdagen hade vi det bara gott. Grillade hemmagjorda hamburgare och bara njöt i solen. En fin(?) bränna kom på köpet också. På fredagen hade vi både farmor och farfar och mormor och morfar här på besök på dagen och vi fikade på massor av bullar i solen. På kvällen blev det lite besök av finafina vänner. Vi grillade och satt ute på altanen och njöt av den ljumna kvällen. Riktig sommar kändes det som. Lite Rosé slank ner i värmen.

Lördagen spenderade vi HELA dagen på Vara Badet med goda vänner! Vilken kanondag!! Klockrent väder, glada badälskande barn, god picnick och trevligt sällskap! Strålande sol och 29 grader i vattnet! Mmmmmm. Verkligen en kanondag! Senare på kvällen tog vi cykeln in till Vara för att spendera kvällen med några av våra äldsta vänner och deras kottar! En väldigt behaglig och trevlig kväll på alla vis. Vi blev bjudna på fantastiskt gott grillat och en mumsig efterrätt! Vi hann med att spela lite kort också innan vi, runt midnatt, trampade hemåt efter en toppenkväll.

Lite halvsega på söndagen? Nej då, verkligen inte. Då styrde vi kosan mot Mösseberg i gott sällskap så klart! En heldag på berget bland lekplatser och djur! Supergod grillad korv och kaffe och glass förgyllde denna dagen. Tack kära ni för utomordentligt sällskap! Vi är helnöjda. När vi kom hemåt blev det till att måla lite staket igen. Jag och min systerson tog oss an andra omgången. Min flitiga systerdotter hade redan målat en gång! Efter det, ett snabbt ombyte och kosan styrdes mot Vedum. Där väntade ännu en kväll i vänners lag! Kära nån, vi är verkligen bortskämda med många fina och generösa vänner!!! Där blev vi tillslut 8 vuxna och 5 barn runt bordet, och även då blev det gott grillat och en makalös fruktsallad till efterrätt! Väldigt lyckad och trevlig kväll. Dock ska det erkännas att vi och barnen var något trötta, så vid 22-tiden åkte vi hemåt igen.

Full rulle så klart på måndagen. Stort Barnkalas i Vara för alla barn mellan 3-11 år! Vilket kalajs!! Dessa eldsäljar som fixar för våra Älskade barn! Tusen tack till alla inblandade!

På eftermiddagen tog vi det lugnt hemma och min käre man drog sitt strå till stacken och arbetade några timmar på Vara Badet. det gäller ju att engagera sig för saker man uppskattar och tycker bra om.

Nu har säkert du stackare som läser tröttnat för länge sedan så nu ska jag inte trötta ut dig mer. Jag ska göra något så roligt som att lägga in ett par räkningar som redan kommit, sen ska jag vila ögonen i soffan en stund med tv'n i bakgrunden. Min käre man är återigen iväg och jobbar för lite ideella krafter!

Imorgon blir det tjej+barnkväll kanske med lite tacos och vin =)
Ha en fin torsdagskväll i regnet, det har jag!
Förresten, en uppjö av bilder lär komma snart! Ska tömma kameran imorgon!

/Mariah

Kommentarer