Vad gör väl det ?

På väg igen. Men utan husvagn. Bilen pajade igår! Generatorn! Säger mig inte jättemycket men har lärt mig att det nog har
Något med elförsörjningen att göra.
Efter ett besök hos kanonvänner i Källby skulle vi tidigt igår åka till Kungshamn för att spendera några dagar där. Så blev det inte. Dagen spenderades delvis med att fixa och boka för att laga bilen och avslutningsvis med några timmar på Varabadet. Tack och lov att badet finns!! Det blev en mysig och varm dag.

Nu är vi på väg till Kungshamn. Utan vagn. Bara över dagen. Men vad gör väl det? Solen skiner, det är varmt och krabbspöna ligger medpackade, likaså badkläder och fika. Vi hoppas nu på en lång och härlig dag på kusten.

Lyssnar på P4 precis. Crowded House spelades precis och deras The weather with you, stämmer bra överens med mig just nu känner jag.
Everywhere you go, you always take The weather with you, everywhere you go.....
Det är precis vad jag tänker göra nu! Ta med mig den strålande solen till en klippa på kuste. Och spendera dagen där!
Ha en fin dag allesammans!
och skänk även idag en extra tanke till Norge. En vecka sedan terrordådet och massmorden i Oslo och på Utöya.

/Mariah

Kommentarer