Gräva ?

Det är ett evigt grävande här hemma just nu! I dagarna i ända. varje ledig liten tid.
Om ett par veckor ska vi lägga nya plattor på framsidan, två plattgångar har vi med dansk sjösingel vilket inte är så fagert, så vi har valt att investera i nya fina plattor!
Givetvis försöker vi göra så mycket förarbete som möjligt, själva. Gräva. Ja det är ju det som är vårt förarbete. Kära nån.
Min man är en kämpe, och han gör allt så bra, och snabbt. jag fixar också. jag är inte lika stark, och inte lika snabb, men jag gör mitt bästa.


Ser inte ut så här länge till....


Två fantastiska hjälpredor som gärna jobbar, och fikar =)

Tack vara att mina föräldrar kom hit idag kunde jag gräva och lasta en hel kärra med jord, plus att jag och pappa åkte till tippen med en överfull kärra med rötter, buskar och jord.
vilket träningspass. Svetten rann, fullkomligt. Nu är jag nyduschad, nyäten och sitter i soffan och känner mig rätt nöjd. Jag vet att det vankas mer jobb när min man kommer hem, men emellan är det dags för lite tvätt, leka lite med barnen och bara vara lite.

Vi har sålt en del av de befintliga plattorna och de hämtas i eftermiddag, så 30 st ska plockas bort. De väger typ 30 kg/st. Ytterligare ett träningspass! Sätter inte det här fart på förbränningen så vet jag inte vad som gör det =)

Å så när jag ändå är inne på förbränning... 3 kg plus på vågen, har denna sommaren resulterat i. Tråkigt, ja! Skittråkigt. Jag visste det, och jag har unnat mig, men gud va trist det är. Nu har jag kämpat i en veckas tid. En nystart på viktklubb.se inskriven mat och träning i form av grävande i dagarna tre. Vilket visar -4 hg (!!!!) på vågen. Ett skämt! Ett svintråkigt skämt. Men skam den som ger sig. Jag är seeeeeg, jag ger inte upp. ALDRIG! Något som åtminstone vad bra nu vid nystarten var att måtten (midja, rumpa osv) låg på samma som innan. Något bra, i det jobbiga.
jag önskar jag kunde RASA i vikt, va problemfri just den resan skulle kännas då!
Men som sagt, jag kämpar på, jag är seg och jag har bästa peppningen !!!
Ny dag, nya möjligheter.
/Mariah


Kommentarer