Huvudet på skaft ?

Onsdag kväll. Barnen sover sen halv åtta. Vi har verkligen fått in härliga kvällsrutiner som fungerar så bra! Det fungerar bra för oss alla fyra. Så där mysigt ni vet med kvällsmat, sen hinner de leka lite innan det är dags att kika på barnprogram en kort stund. Sedan väljer vi bok. William vill alltid att vi ska läsa två olika. Alice vill läsa själv. Sen släcker vi lampan, säger god natt. Ligger kvar 10 minuter sen sussar de gott. De härliga rutinerna har hängt i en vecka nu, att båda två somnar samtidigt. Jag och min käre man har kvällarna efter halv åtta på tu man hand. Det är härligt! Lika härligt som det är att vara med barnen så klart. Men för att orka dagarna och förskolan, när de vaknar halv åtta - åtta så behöver de somna när de gör!
Vi hat alltid haft härliga kvällar och nätter med barn som oftast sovit 12 timmarsnätter så vi klagar inte. Bara det att just nu är vi alla i någon slags harmoni.

Ja förutom igår kväll då. Jag var på jobbet mellan 17-19 med fullkomligt makalöst helt sjukt jobbig huvudvärk. Hade det hela dagen men det blev värre och värre. Jättejobbigt. Jag la mig i soffan vid åtta efter en Ipren och det kändes som att hela huvudet skulle explodera :( fy, något av det värsta jag varit med om i huvudvärksväg....
Kl halv tolv vaknade jag i soffan, då var den bort. Tack och lov!

Nu ska jag ta en näve cashewnötter tillsammans med min underbaraste i soffan och kika på Breaking news ! Jag har inte sett det förtur så det blir premiär för mig idag!

Hoppas ni har en kväll i harmoni:) det har ju vi !!
\Mariah

Kommentarer