Sunday....tired sunday....


Världens segaste söndag. Känns det som i alla fall. Det blev inte vidare sent igår, strax efter tolv lämnade de sista gästerna oss. Vi hade en urtrevlig kväll med vänner, mat och vin. Sånt där som vi gillar och uppskattar så mycket. Jag hade fixat lite tacopajer och till dessert käkade vi ostbricka. Olika goda ostar, marmelader, honung och fina kex. Mycket gott! Tror bestämt att det var lika uppskattat av alla, inte bara av mig =)




I fredags var vi hos fina vänner. Lekte och fikade i flera timmar. Härligt. Fick en gosig bild på två sköna kompisar i soffan =) Jag befann mig i en riktig källa. Energikälla!!



Idag var det som sagt en sån där seg söndag. Jag har inte känt mig riktigt hundra. SÅ trist. Vi åkte till Trollhättan på jakt efter en bälteskudde till W. Vi kom hem utan. Dock kom vi hem med ett picknickbord för barn och en liten fin eldstad. Eldstaden ska pryda uteplatsen som ska läggas om nu om ett par veckor. Där ska vi elda när vi vill mysa, och grilla korv över, när vi är hungriga! Ett par badrumsmattor följde med hem också.
Det var inte något jättegivande besök idag faktiskt. Tycker att jag befinner mig i en tråkig period vad gäller kläder. Har ingen lust alls att handla, i alla fall inte till mig själv. Har handlat lite till barnen, men egentligen bara det mest behövande. Men den lusten kommer nog tillbaka, hoppas jag i alla fall. Just nu finns det många andra hål att stoppa de där pengarna i =)
Nu ska vi äta melon och glass innan det är dags att krypa ner.

Ha en härlig söndagskväll, det har vi!
/Mariah


Kommentarer

  1. Ostbrickan gör att det vattnas i munnen på mig, yummie!
    Du ska se att lusten till shopping kommer tillbaka, allt går i perioder. Men jag tror det är nyttigt det där, att man inte alltid är så sugen. Då brukar det bli dubbelt så bra när lusten väl kommer tillbaka sedan. Å så är det ju som sagt inte helt fel för plånbok och ekonomi heller =)
    Ha en bra vecka!
    Kram / Maria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar