That time again...

Varför blir det söndag så fort? Visserligen har jag sedan i fredags kväll längtat till söndag då min man kommer hem från en helg i Stockholm. Jobb. Men ändå, det är så snart söndag, sista dagen på helgen. Fredagen susar förbi i ett nafs, och likaså lördag.
Jag har fått mina naglar fixade, äntligen. Mina såg ut som skräp faktiskt, så nu äntligen känner jag mig fräsch. Tack Ida för att du hängde med och fikade med barnen medan jag fick lite egentid med nagelfixaren =)

Jag har också fått håret fixat i veckan som ni vet. Underbart är KORT! Så skulle man kunna säga. Ska försöka få till en bild, men jag hatar att ta på mig själv med mobilen, det blir ju så ofint ;) Men strunt samma, det är frissan som är det viktiga. Nacken älskar jag, den är kort, slimmad och så snygg!



Har hunnit med en liten fotosession med min systerdotter idag! (ska bli spännande att se resultatet) Vi verkligen gick in för det. Ja lite i alla fall! Jag hade tom. med ett ombyte, haha! Men va fjantig jag kände mig, fast roligt samtidigt. Middag hos mina föräldrar, sen lite lek och fina hos fina vänner. Nu är vi hemma igen. Grannbarnen är här, ja åtminstone två av dem. De leker och har roligt. Jag ska förbereda fruktfat med choklad, nötter och glass tills min man kommer hem tror jag. Jag längtar så.

Borde skippa chokladen, för just nu känner jag mig värre än VÄRST! Spelar ingen roll att jag inte misskött mig, kvittar tydligen att jag tränar. Puh. Länge sedan det kändes så här illa. Jag vill inte glida ur mina goda vanor. Det gör jag nog inte heller, jag vet hur jag ska leva. MEN, för det finns ett MEN. Det är lätt att sluta tänka steget längre. Jag och min hjärna är väldigt sams och fungerar bra ihop, tack och lov. jag vet inte vad det är riktigt. Kan inte sätta fingret på det.
Strunt samma, det är tråkigt att skriva om och det är tråkigt att läsa!!

Nu ska jag hänga upp dagens sista tvätt och sedan putsa lite fönster! Gäller att smida medan järnet är varmt....

Ha en fin söndagskväll, för jag lovar, det ska vi ha! MYS på hög nivå!
/Mariah

Kommentarer