Äntligen...




...är det första advent. Nu behöver jag inte smygmysa längre =) Jag älskar denna tiden på året. Alla dofter, färger och ljus! Tyvärr, när man tittar ut genom fönstret känns det inte lika mysigt. Det blåser något så in i tusan. Nästan så att det är på gränsen till lite läskigt. Hade kanske varit lite lugnare om Johan varit hemma. Jag smyger runt och tittar hela tiden så fort jag hör konstiga ljud som blåsten orsakar. Fast det är väl ingen fara. Men storm, det måste det vara. Helgen har för övrigt varit fin. I fredags hade vi goda vänner här mesta delen av dagen. Alltid lika mysigt och givande, och en sån där energi kick ger det alltid. Johan åkte till Stockholm på eftermiddagen för att jobba hela helgen. Lite trist, men han älskar det, och det är roligt när lönen kommer =) Han kommer hem ikväll, som vi längtar!!!!!! Ska ha god middag färdig och julmyset ska vara uppe, så vi bara kan njuta. Till råga på allt är han ledig imorgon också!!! Mums!

Igår var det Skyltlördag i Herrljunga och jag jobbade hela dagen, eller ja, åtminstone fram till klockan 15,30. Det var en riktigt mysig dag, och mängder av besökare valde att komma till Äppelboden. Vi hade cirka 90 betalande kunder, vilket var enormt
roligt! Sen fanns det ju dem som kom enbart för den goda skinkmackan och julmusten vi bjöd på..... Julstämningen är på topp på jobbet, och jag har massor med små julprojekt som jag ska färdigställa! Beställningar från olika företag på julpresenter till kunder, si så där 140 st! Jättekul! Barnen var hos mormor och morfar och när jag slutat åkte jag och hämtade dem. Vi blev bjudna på god middag innan vi åkte hem! Tack. Både för den goda maten och för att ni ville njuta av två godingar mest hela dagen. Kvällen skulle jag egentligen spenderat tillsammans med 4 fina tjejer. Dock fick jag ställa in då Alice har hostat så mycket de tre senaste nätterna. Från att hon somnar vid 19,30 och så natten igenom. SÅ trist, men jag behövde vara med henne. Hon somnade sittandes i mitt knä i soffan, då är hostan som lindrigast. Natten gick bra. Jag vet att tjejerna hade en oerhört mysig kväll fastän jag inte var med, men jag saknade dem så! Är spänd på att få min julklapp också =)



Idag började vi morgonen med att åka till kyrkan. Jag och William. Alla 4-åringar var välkomna att hämta barnens bilen. Sagt och gjort. Han var urduktig den timman det tog, och när de ropade upp hans namn gick han snällt fram och tog emot sin bibel, tackade och gick tillbaka och satte sig. Min kille det! givetvis var hans kompis N på plats och även han spatserade (?) fram och hämtade sin =) Mysigt var det. Vi fikade sedan hemma med mormor och morfar och farmor och farfar. Sedan var det dags att dekorera det ihopsatta perpparkashuset. jag vet inte om det är jag eller barnen som tycker det är roligast !? Men fint blev det!





Jag funderar och funderar på att sätta igång så smått med julgodiset innan jag börjar förbereda middagen. jag har så många planer och ska prova lite nya grejer. Kanske hinner med en sort nu. Ska också gå in och kolla på resor. Vi vill resa, inte än, utan nästa år, kanske i april, maj, efter vi båda fyllt 30. Det är det enda vi ska önska oss både av familj och av oss själva. En resa! Vi ska göra något 'enkelt' i så fall. En charter till varmare breddgrader. Kanske Grekland. Givetvis med barnen. Ett familjehotell med barnaktiviteter och glass till tusen! Visst vädret i Svedala kan vara kanoners i Maj, men man vill också att det ska vara kanonväder dit man åker, och det börjar ju smått kring Medelhavet i April.... vi får se, än så länge är det planeringsstadiet. Nej, det var ju det där med julgodiset, lika bra att börja nu, annars blir det inte av!

Ha en fin kväll, det lär vi ha =)

FÖRRESTEN !!!! Höll ju på att glömma !!! BÄSTA CHRISTOPHER! Stort grattis till öppnandet av Houser of Eden igår! Vilken succé! Du har inrett en fantastiskt butik i lilla Herrljunga och kunderna kan skratta sig lyckliga! det här kommer bli så väldigt bra!!! Du är värd det bästa!!!!! KRAM

Kommentarer