Hysteriskt ?

Är det nu julhysterin börjar? Tittar man ut genom fönstret känns det mer som en tidig oktober dag, men kraftig blåst, gråa moln och ett evigt duggande från skyn. Tråkigt. Tur att vi har julstämning inomhus i alla fall. Fast jag får kämpa rätt hårt för att bibehålla den. Kanske är jag närmare jul i tankarna än verkligheten? Jag vill dock skynda långsamt. Jag älskar ju denna tiden nu innan jul, det är ju det mysigaste av allt. Med alla ljus, glögg, julbak, granar, ljusstakar och stjärnor. Det är så underbart.

Vi har handlat klart allt till barnen i julklapp, och till de flesta nära och kära också. Lite har vi på gång, som ska inhandlas när vi kommer iväg nästa gång. Vi var verkligen ute i god tid i år, och det känns skönt. Fast jag brukar alltid vilja åka en av dagarna i sista helgen före jul, jag älskar det där
lilla hysteriska. Att f vara delaktig bara en kort stund, för att uträtta det där sista ärendet. Sedan kunna åka hem i lugn och ro, smaka på den griljerade skinkan och bara njuta. Det är något av det bästa med julen. Sedan att vakna dagen efter och se barnens stora ögon, när de upptäcker att tomten faktiskt HAR lagt paket i deras julstrumpor på natten. det är verkligen julafton.

Men ännu är det några veckor kvar. Och de ska vi njuta av. Helgen kommer vi nog försätta i
familjens tecken i första hand. jag är bjuden på en tjejfest, men jag vet inte hur jag ska göra än. Lika mycket som jag vill, lika mycket vill jag bara vara hemma och ha en lördag med mina bästa. Det har varit så mycket det sista, och Alice har varit sjuk i dagarna två så egentligen bör jag vara hemma. Nästa vecka blir helt galen också, då jag och Johan kommer gå omlott fram till lördagen. Knasigt, men det går, när det bara är en vecka.

Nu ska jag njuta av middagen i 'Halv åtta hos mig' och sedan ska jag greja med liten foton fram tills Grey's Anatomy börjar. Min bästa serie. Njut av en härlig onsdagskväll det gör jag.
Lite julbilder från förra året!!





Kommentarer