INTE OK !!! Verkligen INTE OK !



Det är inte OK att det tagit en månad för mig att uppdatera min blogg. Verkligen inte OK.
Egentligen har jag ingen speciell anledning till att det dröjt, mer än det vanliga. tiden fullkomligt springer iväg. Vi hade ledig tid mellan jul och nyår, och även lite efter, men då var det så klart fullt upp. Nu är det redan slutet på januari, och jag sitter som ett frågetecken ?! Ska verkligen skärpa mig! Har så klart filat på min lilla utlottning som jag utlovat! Det kommer! har inhandlat ett litet fint 'pris' till den som dras som vinnare. Återkommer med bild på vad det är, samt dragningen av vinnaren! Spännande, och roligt :) vet du med dig, att du inte lämnade ett avtryck när jag efterfrågade det, så gör det nu, så kan du också vara med !

Andra grejer som inte är OK just nu, är handling utan att tänka på konsekvenserna. Jag är så himla glad att vi alla är, och fungerar olika, men ibland önskar jag så, att personer runt omkring mig, tänkte precis som jag, vad gäller vissa grejer.
Man (läs jag) blir ofta besviken och ledsen när en handling sker, utan att personerna bakom tänkt på konsekvenserna. Tänk om! GÖR om, GÖR rätt!

William är inte riktigt OK heller. Han har varit väldigt dämpad och däven de sista dagarna. Det började i söndags på Stellas Lekland i Skövde. Vi fick åka hem efter en timma, och det är inte likt oss. William brukar inte uppskatta just det där tillfället då vi säger att det är dags att åka, men denna gången ville han hem. Lite feber och en kräkning gjorde att vi först misstänkte magsjukan. Tack och lov var det inte det. Men fortfarande inte bra. han är stel i nacken och har ont i huvudet, trött och hängig och varm till och från. idag är bästa dagen på denna vecka, men fortfarande inte helt bra. Vi får se vad som händer. Hoppas han ÄR OK imorgon.


Något som dock ÄR OK just nu, är min fina man. Han finns ALLTID. Han har alltid en hjälpande hand. Han vet när han ska säga vissa saker för att göra mig något gladare. Igår behövde jag honom lite extra, och han gjorde mig som vanligt gott. En extra kram, en varm hand och några väl valda ord gjorde han att jag kände mig mycket starkare.
Om drygt en vecka fyller Johan 30. Jag är färdig med presenterna, hör och häpna! Lucky me, och lucky him :) kan ju inget avslöja, men det kommer bli bra! Nu ska jag fixa lunch. Byggare Bob är på Tv'n så det blir svårt att få barnen att slita sig, så jag måste locka med något riktigt gott idag. Tror det blir lasagne. Håll tummarna!

Ha en fin dag. Det ska bannemig jag ha, för det är jag värd.

Återkommer med vinnare och vinst !!!!
Kram
Mariah

Kommentarer

  1. Hoppas ni alla mår bättre och att allt är lugnt med er nu! Ses imorgon! Längtar tills vi ses igen! Det var ju ett tag sedan sist! :-/ Kram, kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar