Oh Happy day!

Wow, jag har känt mig som ett energiknippe idag, förutom halsen som satte stopp för min träning tyvärr! Men i övrigt ! Jag har
Målat trappräcke, gjort sista strykningen på staketet till trappan där uppe, tvättat så tvättstugan är fri från smutstvätt, stekt pannkakor till barnen samt en kompis till dem, varit på simskola, två gånger! Avslutade dagen med storshopping till helgens kommande 30 års kalas!
Ja precis så är det, min finaste Johan fyller 30 om en vecka och firar tillsammans med våra familjer på lördag! Mycket att stå i, men ni som känner mig, vet ju att jag gillar det :-)
Jag skickar iväg Johan och barnen på badkalas på eftermiddagen och själv står jag i köket ! Det ska bli roligt!!! Ser fram emot helgen något enormt !

Helgen som gick va också fantastisk! På fredagen umgicks jag med fina tjejer. Tillsammans slöt vi upp på Bistro 11 i Vara! Nytt, fint och fräscht. Framförallt god mat. Mycket nöjda gick vi vidare hem till Lina, dukade upp lite ost och kex oxh spelade spel! Verkligen ett spännande spel där vi lärde känna varandra på ett djupare plan :-)
Tack kära vänner för fredagen, ni är toppen !

Även lördagen spenderades tillsammans med goda vänner. Vi är fem par som skall utöva 'Halv åtta hos mig'. Denna kväll bar det av till Vedum för en trerätters i superbt sällskap. Vi kom lagom till halv åtta så klart och kom då till dukat bord. Fördrink och tilltugg och sedan var det dags. En otroligt god kantarellsoppa tillsammans med en toast med chevrefluff bjöds till förrätt. Varmrätten bjöd på nötrullader fyllda med brie, potatiskaka, kantarellsås, rödvinsreduktion och sparris! Gudomligt gott!
Efterrätten bestod av Crème Brule med äppelkompott.
Till alla rätter bjöds det givetvis på passande viner.

Alltså det blev så klart en fantastisk kväll med mycket fin och god mat. Tack kära Josefin och Henrik. Ni satte ribban, HÖGT också!!! Ser fram emot nästa sittning.

Söndagen blev på vila och avslutades med ett hejdundrande kalas! Kombinerat 4-årskalas och 2-års kalas! Nöjda och trötta somnade vi tidigt kan man säga :-)

Nu ska vi äta lite fruktsallad till kvällsmat samtidigt som vi landar i soffan och kikar på 'Halv åtta hos mig' på tv då :-)
Imorgon vankas jobb och förskola och jag hoppas att jag är lika energifylld då som nu.

Ha nu en fortsatt fin kväll. Det ska vi ha!
/Mariah

Kommentarer