Funkar det verkligen ?


Ja, men veckohandling? Jag tycker vi springer och handlar var och varannan dag. Det är både osmidigt, jobbigt och dyrt. Vi ska testa det där med veckohandling. Jag började idag. Ska spara alla kvitton och se vad resultatet blir efter en månad. Vi spenderar förmodligen cirka lika mycket pengar varje månad på mat, som vilken familj som helst på fyra, men ibland känns vissa köp så onödiga. Det bästa vore om jag hade en klar matsedel för varje vecka också, men det har jag inte. Vi äter det lusten faller på. Nu har jag ju handlat en STOR kasse (läs 4 kassar) mat, så nu ska vi klara oss denna veckan, och helt enligt budget. Till och med bättre. Så håller vi oss så här, kan det bli riktigt bra. Vi ska testa :) Önska oss lycka till!

Bakat har jag hunnit med idag också. Sirapskakor efter barnens önskemål. De står i ugnen i skrivande stund, så därför tog jag mig en bloggpaus.
Lunchen idag blev Gulaschsoppa. William önskemål. Han åt med god aptit. Dock inte Alice, så det får bli ett rejält mellis innan simskolan sedan!

Jag går i harmoni nu känns det som. Jag ligger i fas. Huset är städat, tvättstugan tom på smutsvätt. Kylen fylld med godsaker och jag har nya brallor !!!! Wieho, ett par svarta jeans typ och ett par orangea. Trodde aldrig jag skulle köra så färgglatt, men de var så snygga och sköna. Och med svarta detaljer till så blir det kanoners!



Snygga va?? Jag älskar dem!
Nu ska jag ta ut sista plåten kakor, fixa i ordning mellis och sen dega i 30 minuter med barnen till något barnprogram innan vi ska åka på simskola!
ha en fin eftermiddag, det ska vi ha!
/Mariah

Kommentarer