Skit i det bara !!!!!!!

Ja precis det säger jag till mig själv nu. Jag är SÅ värd att sätta ner rumpen i soffan nu och bara gotta mig vid teven. Jag har hållit igång HELA dagen. Min man har ju inte visat sig här hemma sen 7,30 i morse då han åkte till stan, så jag har grejat själv. Jag är nöjd. Stolt över mig själv. Som tusan. Jag vet, det tillhör att göra måsten så klart och det är väl inget att ge sig beröm för, men JO, ibland måste man det. Speciellt när man pysslat hela långa dagen själv.

Jag har tvättat ett antal maskiner, dammsugit mer än vid ett tillfälle, röjt av köksbänkarna så inget onödigt finns där nu, monterat ihop en klädställning till hallen, pimpat klart i hallen, rensat och städat lekrummet (bara det är en heldagsbedrift i vanliga fall) plockat undan i lekrummet i källaren, städat i ordning på allt som blev framdraget när vi grejade i hallen igår, fyllt alla husets ljuslyktor och stakar med ljus (det är ganska många vill jag lova)drömt mig bort bland resor till varmare breddgrader en stund på nätet, hm, ja och däremellan har jag plockat fram och av frukost, diskat, lagat lunch, dukat fram och av den, diskat. Bakat muffins, fikat med barnen, plockat fram och av fika. Lagat middag, plockat fram och av den, diskat. Och så klart hela dagen varit den kalasmamma jag är och servat barnen med både det ena och det andra, och på ett eller annat sätt fått dem delaktiga i dagens måsten. SÅ ja, idag ger jag mig själv lite beröm. En klapp på axel. Och nu SKITER JAG I RESTEN. Ja för egentligen skulle jag behöva städa av badrummen lite mer, men nix. En annan dag. En annan dag.

Förresten fick jag ett roligt mail som jag hann läsa också;) Roliga grejer på gång vill jag lova!
Å just det, två bröllopsinbjudningar damp ner i brevlådan senaste veckan, bara det !!!!!!!!!!!!

Nu ROPAR soffan!
Ha en skön, lat söndagskväll, det ska vi ha!

/Mariah

Kommentarer