Inte min grej

Det här med att vara sjuk alltså. Det är inte min grej. Till råga på allt så skulle det slå till ordentligt också.
Började med magsmärtor förra vecka på natten till onsdag. Jätteont, en smärta som
Regelbundet Rut bar tionde-femtonde minut. Det knöt sig i magen. Aj. Men givetvis tänkte jag att det kommer ju gå över. Det är ju bara något tillfälligt. Sen efter hela dagen på jobbet med regelbundna smärtor somnade jag tidigt på kvällen. Vaknade och kände lite på torsdag morgon men trodde det va på väg bort. Ack så fel jag hade! Frampå lunch var det värre än nånsin och kl 15 kunde jag inte härda ut mer utan fick stämpla ut och åka hem.
Sen låg jag från 15.30-8.30 dagen efter. Fick besöka läkare.
Maginfektion blev domen, troligen salmonella. Man får ingen behandling utan det läker snabbast av sig själv. Aj. Hade fortfarande jätteont. Doktorn sa att så vida smärtorna går över och du kan hantera magen kan du jobba och vara som vanligt. Sköt hygienen och hantera inte
Livsmedel. Fredagen är i
Nån slags dvala. Lördag eftermiddag var något
Bättre. Uträttade två ärenden, men det va allt. Orken fanns inte. Hade ju inte ätit sen torsdag lunch.
På söndagen kändes magen ännu lite bättre, men då vaknade jag upp med igentjock hals Feber och frossa. Kanon.
Läkaren på måndag igen. Halsfluss. Perfekt. Penicillin. Kanon till min redan söndriga mage. Nej. Så nu är jag här. En hel vecka efter jag lämnade jobbet på eftermiddagen. Magen något bättre, halsen något bättre. Energin finns inte än orken är borta. Har knappt ätit något på en vecka, så jag ska försöka börja idag.
Jag ska bli piggare idag, och imorgon! På lördag ska jag jobba. Punkt.
Nu orkar jag inte mer.

Min man ska ha guldmedalj för att han är min hjälte! Jag har inte klarat något själv. Han har gjort ALLT. Delar it guldmedaljer till mina föräldrar också så handlat, hämtat och lämnat barnen på förskolan, lagat mat, kommit med blommor och FUNNITS HÄR!

Ni alla är bäst! Jag hade inte klarat mig utan er ❤
Älskar er!!

/Mariah

Kommentarer

  1. Nämen gumman, usch å fy vad riktigt skittråkigt! Lider med dig verkligen. Hoppas Du blir bättre snart och får tillbaka lusten och orken.
    Stoooor krya på dig kram!
    /Maria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar