Träna? Ja! TACK <3

Så sitter vi här i soffan. Det är fredag. Härligt sköna, underbara fredag! Den bästa dagen på veckan. Reflekterar lite. Jag och min man alltså. Vi har numera ett gemensamt intresse. Ja alltså, det har vi kanske haft förut, men inte på detta viset. Inte som vi har suttit och pratat om, diskuterat, jämfört och hyllat!
Det gemensamma intresset är träning. Ja, du läste rätt. Det är helt ofattbart. Nästan. För ett år sedan, eller för 7 månader sedan hade jag skrattat. Och skämtat. Det gör jag inte nu. Då, var jag ingen träningstjej. Inte alls. Promenera och simma, på sin höjd. Inga rutiner,inga favoriter och igen direkt glädje.
Men NU. Alltså ibland får jag nypa mig själv. Jag har fortfarande svårt att förstå att jag tränar. Jag går till Sportlife. Och jag gör det inte en gång i veckan eller två... Utan snarare fyra, ibland fem! Och vet ni var det sjuka är? Jag går för att jag ÄLSKAR DET! Visst jag behöver och jag måste, men det har ju aldrig påverkat mig innan ;) jag älskar det faktiskt ! Jag har förstått att det inte är något tillfälligt, något just nu utan detta är och ska bli min livsstil.
Glädjen som sprider sig i kroppen när jag kliver innanför dörrarna, tankarna som flödar i huvudet "hur mycket orkar jag idag?" "Ska jag lägga på extra ?" "Ta i lite mer, slå lite hårdare, kicka lite högre" och framförallt, ha roligare än nånsin!!!!!!!!
Härligt, galna, sprudlande, snygga, säkra och proffsiga instruktörer leder mig alltid in på rätt spår, peppar, tjatar, sjunger, skrattar och ger mig så mycket energi! Det går ju inte att maska förstår ni va? Eller rättare sagt man VILL inte maska, man vill ge ALLT! Hela tiden! Ibland tror jag att jag ska kräkas eller svimma men så kör jag in i det sista och det känns så jädrans gött!
Så TACK till Sportlife! Pernilla, Ida, Anna S, Anna B, Linda, Caroline, B-Å och alla ni andra härliga instruktörer (har inte hunnit träna med alla än;)) för att ni är RÄTT personer på RÄTT plats!
TACK Johan för att du inte enda gång klagat på att jag åker iväg nästan alla kvällarna veckan. Och tack för att du själv hittat dit;-)
TACK mamma och pappa för att ni ställer upp och passar barnen när jag ibland vill träna på nästan omöjliga tider eller när jag och Johan vill träna tillsammans!
TACK alla mina KÄRA vänner som jag tränar ihop med! Ni peppar mig mer än vad ni kan ana!! Ni vet vilka ni är!!!! <3
What doesen't kill you makes you stronger!!!








Someone once Said; STRONG IS THE NEW SKINNY !! WORD!
/Mariah

Kommentarer