Sjukvecka

Tisdag 12/2 idag. I torsdags kom vi hem från jobbet, glada i hågen. Hade barnvakt och var på konserthuset på en fantastisk föreställning med Jonas Gardell. Han är underbar. Väl hemma blev det en stund i soffan innan vi fick och la oss, för att efter ett par timmar vakna av att William kräktes. Stackare. Helgens planer inställda. Magsjuka. En gång till på fredag kväll kräktes han, och sedan var set bra. Fram till söndag kväll. I stort sett på den 48e timman. Ikväll har det gått två dygn igen så håll tummarna. Ingen annan har blivit smittad, än. Jag har fruktansvärt ont i magen. Påminner om känslan efter Turkiet i höstas. Men det verkar lugnat sig idag.

Imorgon hoppas vi på förskola och jobb!! Håll tummarna !!

Invägning igår. 5 veckor har gått. Tro det eller ej men -1.6 kg den veckan! Otroligt. Jag vägde mig nog fyra gånger :-) härlig känsla. Så -4.1 på 5 veckor. Det är jag supernöjd med!!!
Ger mig lite energi i den rätt sega vardagen just nu.

Men nu är det nya tag. Vilodag från träning igår och idag och förmodligen imorgon. Sen är det dags igen. På fredag SKA vi träffa fina fina vänner och på lördag är det dags för Halv Åtta hos bästa E och E !!!
Så sjukdomar är inget alternativ längre! Punkt.

Eftersom jag bloggar en gång i veckan nu så passar jag på att skicka en tanke idag på bloggen till vår guddotter Maja som ska fylla tre år! Puss på din dag imorgon! Vi tänker på dig !

Ha en fin tisdag,


/Mariah

Kommentarer