Bra jobb & lille-lördag!

My god va veckorna går fort! Nu är det redan onsdag igen :) Jag älskar onsdagar! Kanske är det mest för att jag tycker mindre om tisdagar, haha, och då ser fram emot onsdagen extra mycket, vem vet?! Men tisdagen igår var liksom bra! Jag försöker ju ändra lite inställning. Vi har ju dessutom infört tisdagsfika på jobbet sedan ett bra tag tillbaka, och bara det är ju en anledning till att längta till tisdagen! Igår bjöd Erica på ljuvliga små mini-citronpajer! Ljuvliga :) Jag fick sommarkänslor!

I söndags körde jag Body Pump och i måndags CX. Jag har inte haft möjlighet att gå på CX på cirka 2-3 veckor av olika anledningar och releasen är rätt ny, så OJ vilken träningsvärk jag har idag! Galen! Men det är så gött! Ikväll blev det ju Body Pump igen, och det gick fint trots lite ömma muskler :)

Igår spenderade jag nästan hela dagen ute på lagret! Det behövdes extra resurser i form av plock från kollin till pall. Danskarna hade tydligen ändrat sin order och önskade dem levererade på annat sätt är vad som var sagt från början, och eftersom det mesta redan var producerat behövdes många extra händer för att plocka om. Självklart hjälpte jag till! Det hela resulterade i mycket jobb, mycket skratt, ordlekar och sång på lagret, och givetvis tidtagning :) Det var kul, och liksom i sig, en teambuildning-aktivitet utan att man tänker på det! Dagen resulterade i 20 000 steg för mig också, och det hör inte till vanligheterna :) 10.000 steg är en BRA dag i vanliga fall, så det här blev ju toppen!

Igår blev jag förresten OERHÖRT besviken på ICA's matkasse och ett recept däri. Bildern ser ljuvlig ut och vi såg fram emot kötträtten enormt mycket. Vi älskar ju kött!
Se bilderna nedan, så förstår ni min besvikelse. Minutbiffen i kassen kan OMÖJLIGT hur mycket man än gärna vill, bli som biffen på bilden! Det GÅR inte.  Ja se så förstår ni. Detta är första gången på våra månader som jag verkligen är besviken. Alltså försök göra en minutbiff så som den på bilden! Lycka till!
I alla fall så mailade jag ICA och ifrågasatte, jag fick svaret att om jag inte är nöjd med min vara så får jag återkoppla till min lokala butik. Nu var det ju inte så att jag var missnöjd med Minutbiffarna på något sätt. De köper inte vi i vanliga fall, för de tycker vi blir torra och sega och är inte värda pengarna, inte alls. Utan jag är ju besviken på utförandet. Receptbilden, kontra verkligheten. Får väl se om jag får någon respons. Ska be att någon tillagar minutbiffen enligt receptet, och visa mig hur den blir! Inte sväller den och blir tjock, saftig och så där lite gött blodig i mitten, eller?! :)



Visst ser denna oerhört god och saftig ut!?

Cirka 0,5-1 cm tjock (tunn) var minutbiffen i kassen och blev så här!
Okej, nu har jag gnällt lite över det! Haha. Börjar jag bli gammal och gaggig kanske?! Ja, kanske! Men det var inte bra, och det var inte gott. Punkt.

Snart är det helg!! Den ser jag fram emot, oerhört mycket. Ha en fin onsdagskväll och en härlig torsdag.
Förresten, när kommer våren tror du? Jag väntar fortfarande.

/Mariah

Kommentarer