Dripp dropp stjärna nummer två!

En ny vecka har dragit igång och förra veckan var omtumlande på många vis. Både hemma och på jobbet.

Hemma åkte vi på en vattenläcka :( Vet inte så mycket mer än hur omfattande det är. Får väl återkomma om det ;) Det är ju som det är och det måste åtgärdas.
Dåligt med träning förra veckan dessutom, det var liksom så mycket annat hela tiden. Men det ska jag se till att ändra på denna veckan! Ibland blir det ju så.

Jag ställde mig på vågen i fredags morse. Lika nervös som vanligt :) -0,6 kg blev det! Så nu är det totalt -6,3 kg på 7 veckor. Jag är supernöjd och känner mig ganska pepp! De 6,3 kg som jag tappat innebär också att jag fick min andra guldstjärna i fredags! Hurra! Ingen är gladare än jag.
Har också infört ett pärlsystem :) 160 pärlor låg i det högra glaset först, en pärla för varje hekto jag vill gå ner. För varje hekto som försvinner på min kropp, förflyttas en pärla över till det västra glaset! Tycker det är en rolig symbolik! Det är några pärlor som flyttats ändå :) Även om det är många kvar får jag glädjas åt det lilla!

För att peppa mig själv lite och vara glad för det som sker!

Förra veckan var vi på föreläsning med Tomas Gunnarsson. Den var SÅ bra. "Att överlista Jante". Jag ska försöka berätta om föreläsningen vid ett annat tillfälle, som innehöll allti ifrån grus i skon, till "Viklart" och "Avundfrisk". Känn på den!

Ni kan nästan ana att föreläsningen var spännande, eller hur?!

Fredagen avslutade vi med fredagsmys hos goda vänner och imorgon ska jag överösa er med energi från vår helg i Göteborg! Nu är det dags att hämta matkassen på ICA och dra igång med middagen innan det väntas träning :)
Min utmaning denna veckan är att fokusera lite tyngre på vikterna i styrkehallen! Inte så mycket kondition, mer styrka och tungt! Får se hur det går med det, hur kroppen och framförallt vikten reagerar!

Ha en fin måndag i detta URTRISTA väder! Men vad gör väl det? Det kunde varit värre :)
/Mariah

Kommentarer