Fulltaliga igen!

Äntligen kom Johan hem från Stockholm igen. Det har så klart gått fint när han varit iväg men det är alltid skönt när vi är fulltaliga igen. Han saknas ju liksom när han inte är hemma.

Lite fix och trix igår kväll för att stiga upp i tid idag. Jag hade bestämt mig för att baka scones till frukost! Jag har aldrig i mitt 34-åriga liv bakat det tidigare. Är det inte konstigt?



Jag och mamma spenderade ju några timmar i Trollhättan i söndags, och till kaffet mumsade vi på scones! Det var ju ljuvligt gott! Äter det aldrig, typ! Fick verkligen mersmak och när jag dessutom insåg hur enkelt det var att baka, planerade jag in detta till fredagsfrukost. Det blev en minivariant! Barnen gillade dem också och åt två var till frukost! Får nog bli några imorgon också. Det är ju så mumsigt när de är nybakta och smöret liksom smälter lite på dem innan man lägger på lite marmelad.






Nej, de kanske inte blev de snyggaste jag sett :) Men VÄL SÅ GODA!

Jag tog 3 dl mjöl, 2 tsk bakpulver, 50 gr smör och 2 dl lättmjölk. Rörde ihop till en deg och klickade ut på plåten. In i ugnen 10 minuter i 225 grader (varmluft). Hur gott och smidigt som helst! Testa (om du inte redan gjort det!)



Firade lite extra idag också då vågen visade -1,5kg. Extra glad idag eftersom det visat +/- 0 det sista. Får väl skylla på påskhelg, födelsedagstårta och mensvecka. För jag har allt skött mig! Men idag är jag glad. Och det firades. Imorse med scones och ikväll med ett glas vin tillsammans med Johan.


Ha nu en fin fredagskväll, det ska vi ha!!

/M

Kommentarer