Göteborg i mitt hjärta

Frukosten hämtade vi på Esti redan strax efter åtta. Har ni inte gjort ett besök på Esti i Vara så gör det! Så charmigt, så mysigt och SÅ gott! Smörgås, smoothie, yoghurt & granola och en latte. Vi var på väg! Mina föräldrar hade hämtat barnen vid kvart i åtta, och strax innan nio parkerade vi bilen på parkeringen vid tågstationen i Herrljunga. Kl. 9.17 skulle tåget komma. Vi väntade. Väntade. Väntade. Det blev framflyttat och försenat hela tiden. Tillslut fick vi ta beslutet att skippa den mysiga tågresan som vi sett fram emot. Den ljuvliga frukosten njöt vi av på en bänk vid perrongen i Herrljunga. Inte riktigt som vi tänkt oss. Men strunt samma. Det var ju bara att vända på allt och se det fina i det. Vi var framme i stan tidig förmiddag och fick rummet direkt.
Vi skålade in helgen i lite bubbel och tog oss sedan ut på stan! Lunch på Vapiano, lite kaffe & rosé på Cappuccino och sedan tog vi oss tillbaka till hotellet med lite butisskstopp på vägen :)

Min älskade, älskade fina bästa Johan!

En snygging som jag hade till bordet!

Å en snygging till vid min sida!

Helt ok lunch :)

Vi intåg relaxen på hotellet och bubblade i dubbel bemärkelse ett bra tag. Urmsyigt att bara få VARA - i Göteborg :) En dusch (oerhört skönt!) och lite piff senare åkte vi upp till våra vänners rum för att skåla in kvällen!
Sedan lyssnade vi på Mårten Andersson i ca 90 minuter. Han höll sin show HYBRIS på hotellet denna lördagkväll. Vi har lyssnat på Mårten tidigare jag och Johan och gillar hans sätt att vara. Vi gillar också den självdistans han trots allt verkar ha till sig själv och hur han kan driva med sig själv (och andra!) på ett ibland ödmjukt, men ibland kanske rått sätt. Mycket skratt, lite allvar!



Efter showen var vi (läs jag) precis vrölhungrig och vi hade 15 minuter på oss att beställa mat innan hotellets kök stängde för kvällen. Vi hann! haha. som tur var! Gött var det med mat också.
Sen slocknade vi gott på respektive rum när det var dags.

Frukosten längtade jag till på söndagen direkt när jag slog upp mina blå. Trots att vi åt det sista vi gjorde på kvällen skrek magen efter mat! Lite ägg, fruktsallad och en god smörgås, avslutade vi med kaffe och mys i fåtöljerna innan vi skulle checka ut! Åh va härligt det är med sådana här helger någon gång ibland.
Ingen stress. vi gjorde ett stopp i Partille på Allum på vägen hem. Lite shopping och lite lunch (ja vi VAR hungriga igen) Sen var det himla skönt att komma hem och pussa på de små trollen. Att man ändå kan längta så in i bänken bara på ett dygn! Det ÄR kärlek det!

Imorgon ska vi på middag och vinprovning i Borås med finfina vänner! Längtar så!! Det blir kvalitetstid det. På en tisdag! Jag älskart!
Om man nu har en sämsta dag  veckan, så är min tisdagar! På jobbet har vi infört tisdagsfika. FÖr att göra tisdagen lite godare :) Det funkar ganska bra, allt som oftast! MEN imorgon är jag säker på att jag hade klarat mig utan tisdagsfikan! Jag ska ju få träffa två (plus Johan då) godingar och njuta av underbart sällskap, god mat på Vinci, och en Amaroneprovning som avslutar kvällen. VAD kan gå fel? Näe, precis!
Hoppas ni får en lika fin tisdag som jag kommer få, eller ja, nästan i alla fall :)

Kram kram

Kommentarer