Jag hör vad du säger....

.....men jag har glömt vad du sa :) Den låten går om och om igen. Den är ju FÖR bra. Men den är också rätt väsentlig, eller hur? Är det inte så? Framförallt med barnen, de hör men de glömmer. Fast kanske är det, det som är själva tjusningen med att vara barn. Det är inte så allvarligt. Nej, det är ju faktiskt inte det. Vi alla kanske skulle behöva tänka lite som barn ibland, eller rättare sagt, kanske inte tänka. Det kanske är det som är 'the shit'. Tänka lite mindre och leva lite mer.



Jag har alltid haft lätta att 'grotta ner mig' i saker och ting. Vrida och vända på allt möjligt. Måla upp värsta scenariot helt i onödan. (oftast) Men jag har blivit bättre på det där. Det kommer kanske med åldern (?) Nu är jag ju inte så gammal ÄN :) Men min man har också under våra 16 år tillsammans, lärt mig och format mig lite mer som han. Måla inte fan på väggen förrän du måste, och när du måste, ta det DÅ. Ta inte ut något i förskott. Jo, möjligtvis glädjen, för det värsta som kan hända är att du varit glad i onödan! Jag är ju en glad prick! Nästan jämt. Självklart har jag mina dåliga dagar. Ibland märks dom, ibland inte. På jobbet är jag en frisk fläkt. Jag tror verkligen det, eller ja, jag vet nog det. Mina kollegor påpekar det titt som tätt och visar sin uppskattning och det gör mig så himla glad. Det är ju det jag vill. Jag vill ge positiv energi! Till alla runt omkring mig. Hela tiden helst :)

Visst är det underbart när man känner hur energin stiger när en människa stiger in i ett rum? Tänk ibland att få VARA den personen. Ljuvligt!



På torsdag ska jag och Johan gå med våra fina vänner på en föreläsning på De la Gardiegymnasiet i Lidköping. Vi ska lyssna på Tomas Gunnarsson. Föreläsningen heter * Om konsten att lyfta sig själv och andra'. Ni vet, lite tänket, lyft dig själv genom att lyfta andra, det man vattnar växer etc. Jag ser fram emot detta SÅ. Jag har hört och läst mycket gott om hans föreläsningar tidigare och är nästan lite pirrig över hur jag kommer känns när jag går ut ut rummet efter hans föreläsning. Och hur det känns när han kommer IN i rummet. Jag tror han är en energigivare bara av sin blotta närvaro! Jag längtar.

Klicka gärna in på hans hemsida här http://www.tomasgunnarsson.se/ och läs lite mer om Tomas.






Alice med sin bästis!




Vi älskar solen och våren!!!!!





Så tillbaka lite till helgen.  Ailce hade ju en kär vän på besök i söndags fm när William var på kalas på Camp Active. Vi hängde ute i solen hela förmiddagen. De fikade, lekte, hoppade studsmatta, lyssnade på bästa musiken (Marcus & Martinus) när de låg i hammocken med sina bästa gosedjur! Det var en ljuvlig förmiddag!








Vila i hammocken med bästisen och gosedjuren är toppen det!






Hon har mitt hjärta!



Mina föräldrar kom förbi, vi lagade rödspätta och njöt av god lunch. Sedan kom mina svärföräldrar.- Då var det dags att klippa äppelträdet. Dessvärre hade solen valt att gå i moln ungefär hela eftermiddagen, men det var bara att kämpa på. Ja rättare sagt svärfar kämpade på. Jag och Lena satt mest och huttrade och njöt om vartannat. Trädet blev klippt och det blev SÅ fint. Nu längtar jag till det står i blom!!!!!



Sen kom äntligen den där Johan hem från sin fina cykelhelg på Kinnekulle. Så nöjd och full av energi. Kvällen startade vi med en timmas Body Pump för att sedan grilla lite hamburgare och njuta tillsammans alla fyra till 'Mästarnas Mästare' Jägarvila i nästan 10 minuter- DET är galet :)






Många cyklar blir det.... :)






Johan och svåger Roger njuter efter första dagens cykling





Nu är jag hemkommen efter ett kvällspass på jobbet. Fick sällskap av 12 herrar som kom på besök så här på kvällningen. Mycket trevligt och skojfriskt. Nu ska jag njuta i soffan efter barnen lagt sig. Biggest Loser har ju börjat och jag tycker ju att det är rätt intressant att följa! Man blir ju lite peppad och jag snappar upp ett och annat skojigt (läs jobbigt) träningstips :)



Ha en finfin tisdagskväll, vi laddar för onsdag!!!

Kram M













Kommentarer