Morgonmys, Kinnekulle & Jobb

Alltså god lördag! Den är ju så härlig att vakna upp till, den där lördagen. Eller hur?
Givetvis blev det scones även idag :) På Alice begäran. Hon gillade dem. Och vi andra också. Känns lyxigt på något sätt, fast det är så enkelt.

Fredagskvällen bjöd på tacos, men först han jag med en av de godaste kopparna kaffe på länge hos min vän. Hade en lite halvtrist magkänsla på dagen och eftermiddagen då det strular lite med semester på Johans jobb. Det blev inte som tänkt och som bestämt, för att göra en lång historia kort. Och det gjorde (gör) mig väldigt ledsen. Och givetvis Johan också då vi mister den enda veckan som var bokad och klar, tillsammans med våra vänner. Nu kommer vi inte få till semestern med dem och det gör oss ledsna. Jätteledsna. Men, det är väl bara att bryta ihop och komma igen eller? Vi får ju göra det bästa utav det. Just nu känns det segt, men det är väl bara att invänta bättre tider.

Idag har jag spenderat några timmar på jobbet och tagit hand om ett busslast, ända från Klippan! Tänka sig att de vill komma hit :) Det är SÅ roligt när ett stort gäng kommer på samma gång. Det är liksom tjusningen med mitt jobb. Stressigt, halvkaotiskt, hög ljudvolym, 1000 frågor, kissnödiga damer och herrar. Ja, allt på samma gång. Men OJ SÅ KUL!
Har lärt känna mig själv lite bättre de sista åren och jag är nog sådan att jag jobbar lite lite bättre under lagom mycket press. Det blir liksom skarpt läge och upp till bevis. Har jag 50 personer här, ja då gäller det. Precis just DÅ när de är här. Även om jag är inne på mig sjätte (!!!!) år nu, så är jag lika nervös fram tills gruppen är på plats, sedan släpper det! Och det är SÅ kul. Jag skulle kunna prata på i en evighet. Jag vet SÅ mycket, haha! Att sedan få lite frågeställningar efter min presentation, eller efter rundturen till produktionen, det är ju askul. I början var det jättejobbigt, med de där frågorna som jag visste skulle komma efter. Men nu är det ju bara så givande. Jag KAN ju min grej, och jag gör den jäkligt bra. Punkt.

Nog om det. Tacos och ett glas rött senare, avslutade vi kvällen i soffan. Vi var båda ganska trötta så det blev en rätt tidig fredag. Johan är i skrivande stund ankommen till Kinnekulle för en helg i cykelns tecken. 'Test the Best' - ett cykelevent för intresserade i samarbete med Evalds. De får chans att testa alla möjliga olika cyklar, eller varför inte passa på att utforska sin egen om man har ny, på Kinnekulles fantastiska leder. Idag tror jag de gör olika turer, korta och långa, för att imorgon köra en långtur över kullen tillsammans. Ikväll ska de grilla och umgås och prata......cykel???! :) Han har sett fram emot denna helgen sedan förra året, så jag tror och hoppas de får en grym helg och att solen skiner på dem och ger lite värme i detta kalla vår(?)väder.

Här är från Cykelvasan 2014 :)
Så klart körde även William :)


Och Alice!
Vi åker ju på Cykelvasan även i år, men nu är inte barnen intresserade av att köra igen. Låter det som nu i alla fall :) De hinner ångra sig. Tiotusen gånger. Men Johan ska vi heja på. Och i år ska svåger Roger haka på och köra för första gången, så vi får heja på honom också så klart. Det ska bli roligt. Vecka 32 är det som gäller. Det ser vi fram emot. 

Nu är min lillstrumpa på bakkalas! Gissa om hon var glad och nöjd över det! De ska baka och dekorera tårtor i några timmar, och sedan äta upp dem så klart! Hur roligt kalas är inte det?!
Jag och William får lite tid för varandra. Undrar just vad han vill hitta på med sin gamla mamma?! Vad tror ni? Jag tror på Fifa16 eller Need for speed. Jag förlorar. Han vinner. Han blir glad. Jag blir surig :) Men det får det väl vara värt. Hoppas få in ett litet träningspass också.

Happy lördag! Och du, tack för att DU läste! Ha en fin eftermiddag och kväll. Det ska vi ha!

/M






Kommentarer