Första vårbrännan!

Ja, årets första riktigt bränna fick jag verkligen i torsdags förra veckan. Kristi himmelfärds dag. Vi var lediga! Johan tog en tur till Tyskland med ett par vänner och jag och min fina T tog med barnen på en tur till Mösseberg! Vilken dag det var! Solen verkligen sken från en klarblå himmel! Barnen lekte, kickade, cyklade på trampbilar och hade superkul. Vi käkade lunch och fikade på picknick-filten och det kändes som en härlig sommardag.
Den första vår-brännan smög sig på med besked! Inte trodde jag väl det! Smörjan åkte på ordentligt efter det kan jag säga!

Kvällen depenserade vi först hemma hos oss med grillning, lite gott vin och en omgång Ticket to Ride :) Barnen hade fullt upp med sitt, både spel och film och utelek och fotbollsmatch! Precis som det ska vara.
När sedan de tre äkta männen kommit hem från Tysklandet, bar det av in till Vara. Där vankades det tydligen nån viktigt Liverpoolmatch som några av oss tittade på! Ja och Tessan vi körde en omgång till med Ticket to Ride! Eller rättare sagt, eftersom jag förlorade båda matcherna blev det en tredje som jag tillslut vann! har du inte testat spelet så gör det! Superkul!!!!







Nu ska jag vara fotbollsmamma! Bortamatch och Williams andra för säsongen! Alice är inte jätteuppspelt, men vädret är för bra för att inte åka några mil för att se på fotboll! Wish us luck!!


Kommentarer