Kniiiiiiip vettja :)

Alltså det var allt med lite fjärilar i magen som jag vaknade upp i lördags! Det vankades ju möhippa! Allt detta hysch-hysch och ljugande! Äntligen skull det vara över! Alltså jag ljuger inte, det ligger inte i min natur så att säga, haha! Jag är världens sämsta lögnare, det skulle märkas direkt på mig! Därför har jag sista tiden inte velat höra av mig till min vän Eva i 'onödan' framförallt inte på telefon. Att skriva sms eller mail det har ju gått fint, men att tvingas prata i telefon, eller IRL - hua! Men dagen var nu kommen och det hela skulle vara över.

Strax innan åtta i lördags åkte vi in till Lidköping där vi samlades på en av tärnornas kontor! En gudomlig frukostbuffé var uppdukad, ballongerna hängde överallt och bubblet stod på kylning. Tänk er själva 15-20 tjejer, lätta nervösa och fnittriga skall där och då gömma sig på diverse bra platser i lokalen! Bakom roll-ups, under skrivbord, bakom dörrar ja you name it!

Den blivande bruden kom och mötte upp sin ena tärna i tron om att de skulle delta på en löparkurs som Lidköpings löparklubb anordnade inför tjejmilen. Madde var ju bara tvungen att hämta ett papper på kontoret, som passande nog liggter vägg-i-vägg med löparklubbens lokal :) No shit Sherlock!

När Eva kom in spelade vi en efter en upp Mendelsohns Brudmarch i telefonerna, och möhippan var ett faktum! Det var en glad och oerhört rörd Eva som fick krama en samling peppade tjejer! Kanske var det tårar av både glädje, spänning och rädsla en dag som denna?!

















Vi intog ljuvlig frukost och bubbel och blivande bruden fick byta om till gympabrud a'la 80-tal! Hon blev SÅ vacker! :)

Sen bar det ut på stan för uppdrag! Lite gympa-pass, lite småuppdrag och lite vätskepauser och en timma senare var vi redo för nästa anhalt. Vi gjorde då ett stopp på Independance i Lidköping där vi alla deltog i ett 60-minuters Barre-pass! så himla kul och spännande! Det var första gången för oss alla. Det känns minsann lite i vaderna idag (även om jag trodde att jag knappt skulle kunna gå!)

Graciösa övningar, mestadels på tå, men grymt bra musik och en inspirerande instruktör!






Ett gympapass som andades Susanne Lanefeldt :)


















Sen intog vi en ljuvlig buffé bestående av pasta, soltorkade tomater, mozarella, grönsaker, serranoskinka och annat gott! Sedan tog vi oss vidare till nästa stopp som varIdrottens hus. Här deltog vi i en självförsvarskurs! SÅ KUL! SÅ IMPONERANDE tjej som höll i kursen! Hon var verksam inom Brasiliansk jujutsu (?) och/eller kickboxning! Kommer inte ihåg exakt. Men där brottades vi, ramlade, tog oss ur diverse överfallsgrepp etc. JÄTTEKUL! En sådan kurs borde alla kvinnor få gå. Tråkigt att det ska behövas, men så är dagens verklighet. Visste ni förresten att endast 3% av överfallen sker utomhus? Resten sker i hemmet! Hua!

Vi var gött nöjda efter de 90 minuterna där och behövde en rejäl fikabuffé efter! Så kaffe och hembakt, blandat med bubbel blev det.

Eftersom vädret inte visade sin bästa sida i lördags (regn och blåst) var vi oerhört nöjda med nästa stopp. 3 timmar i relaxavdelningen med bubbel & bastu! Där trivdes vi extra gott. Plockmat, bubbel & vin, musik, fnitter, tjöt och härliga timmar gjorde att tiden flög förbi och kl 20 var det dags för middag!

Den fina blivande bruden!

Alltså vilken dag och vilken kväll. Den blivande bruden va SÅ BRA hela dagen & kvällen. Hon bjöd på sig själv hela tiden! Vi hade så roligt, och Eva är verkligen omgiven av fina vänner. Vilken dag som de två tärnorna planerat för henne, och för oss! Jag är så tacksam! Den lever vi på länge, och nu ser vi fram emot den STORA dagen! 11 juni smäller det!!!

Nu har vi precis haft utvecklingssamtal för min lilla snäcka som ska börja 1:a klass! Det gick oerhört bra! Hon är en liten stjärna den där tösen. Fast det visste vi ju redan ⭐️
Hoppas på bättre väder imorgon. Vi ska få se solen sägs det!

/Mariah

Kommentarer