Nedräkning - töntigt? Ja kanske :)

Torsdag är ändå en himla bra dag! Speciellt när det är tidig torsdag kväll, dagen innan fredagen då jag går på semester vid lunch. Jag känner mig nästan som ett litet barn på julafton, eller i kön in till Liseberg, eller kvällen innan födelsedagen! Jag älskar den känslan!

Missförstå mig rätt, det handlar inte om att jag önskar mig bort från jobbet, tvärt om! jag gillar att vara på jobbet och hänga med mina kollegor och utföra mitt arbete! Det som gör mig så sprudlande nu är ju vetskapen om att få hänga med mina bästa tre, på heltid! Inga måsten, inga tider och passa (nästan) ingen stress. Vi ska bara hänga och ha det gott. Åka runt, träffa många fina vänner, äta gott, uppleva, njuta och förhoppningsvis sola och bada lite :) Jag älskar't!

Förra året gick jag på semester en torsdag kl. 17. I år går jag på en fredag kl. 12,30! Jag har ju gått upp lite i tid sedan förra året :) Fredagar är härliga att jobba! Mina kollegor är allt som oftast på gott humör och sprider massa energi, men fredagar är ju något speciellt :) alla är lite extra pepp. Och just imorgon är vi ett gäng som går på semester, så vi är lite extra pepp.

Bilden nedan är från Halmstad när vi fick besök av våra fina vänner! Vi hade förberett picknick som intogs vid stranden i underbart väder! Jag minns det som igår! Vi åt oliver, ostar, korv, aioli gott bröd och smuttade på rosévinet! Barnen lekte och avslutade kvällen med bad! Åh vad jag vill göra om det!!! Jag hoppas på en liknande repris i år :)

Ha en fin kväll! Nu har jag bara 4 arbetstimmar kvar till semester. Och ja. Jag räknar ner! :)




Kommentarer