Happy B-day Darling !!

Ja, kära Johan har visst gått och blivit 30 år. Det är ofattbart hur fort tiden går ibland. Så klart firade vi honom tillsammans med våra familjer en lördagskväll i början av februari.
Sen blev det ju som det blev med bilder, under kvällen hanns det som vanligt inte med. Jag tog något enstaka innan, på dukningen, det var det enda. Ska be barnens kusin om lite bilder, hon fotade under kvällen.

Trerätters bjöd vi på, kvällen till ära. Menyn såg ut som följer;

Förrätt
Räkbakelse med krossade ostbågar

Varmrätt
Smördegsknyten fyllda med fläskfilé, mozarellaost, pesto & soltorkade tomater. Detta serverades med ugnsbakade rotfrukter.

Dessert
Chokladtryffeltårta med syrlig sås, med smak av vanilj

Både maten och kvällen blev väl uppskattat av alla och jag tror min 30-åring till man är väldigt belåten.
Det krävs att alla lampor är tända, när man ska fixa 3-rätters till si så där 23 personer. Att sedan servera ut till bordet, portion per portion kräver ju sitt bara det. Men jag tror att vi (läs jag) lyckades ganska bra med att få till maten varm och god till varje gäst. Tur jag har flitiga syskonbarn som hjälpte till att servera. Maten va god, vinet gott och sällskapet utomordentligt trevligt. Tur att det inte dröjer alldeles för länge tills nästa tillställning. Vem det är som fyller då, det vet jag inte riktigt om jag kommer ihåg dock. Men mat och vin blir det!!!

Förresten så, efter presenterna att döma, så kommer det bli en resa för familjen Lundell. Förmodligen till hösten!!
Av mig och barnen fick Johan en klocka. Festina. Jättesnygg. Han blir mycket glad. Han fick också en liten överraskning av mig. En liten upplevelse. Berättar mer om vår lilla minitripp i ett annat inlägg :)

Som sagt, fattigt med bilder just nu, men ni får hålla till godo med det som finns. Dukning och glada barn är ju inte fy skam. Ha nu en fin dag, det ska vi ha.

Kommentarer